Decyzja zapadła ósmego kwietnia, kiedy zarząd firmy IDEA zdecydował o konieczności stworzenia prototypu samochodu dla uczczenia trzydziestolecia istnienia firmy. Zespól projektantów dostał tydzień na zgłaszanie propozycji, a po wyłonieniu projektu miesiąc na zbudowanie auta.
Efektem tych prac jest zaprezentowany 19 maja koncept IDEA ERA (to nie żart). Kształt nadwozia został zainspirowany samochodami wyścigowymi z lat czterdziestych. Prawdopodobnie krótki czas realizacji projektu spowodował rezygnację z "wycięcia" w nadwoziu nie tylko drzwi, ale też wszelkich klap. Przednia szyba jest równie prowizoryczna, co cały prototyp.
Patrząc na ERĘ jeszcze raz można się dopatrzyć inspiracji obecnie produkowanymi samochodami. Przedni "grill" i wypukłości maski powodują złudzenie, jakby projektanci zapatrzyli się na przód Jaguara XF , a tył, mimo bardzo oryginalnych lamp, przypomina BMW Z4 . Dokładne obejrzenie zdjęć pozwala stwierdzić, że podobieństwo do Jaguara jest złudne, a tył może się co najwyżej kojarzyć z bawarskim roadsterem.
Projekt jest na tyle otwarty, że IDEA zapewnia o możliwości montażu silników zarówno poprzecznie w połączeniu z przednim napędem , jak i wzdłużnie gdzie moc powędruje na tylne koła . Przy takim układzie pod maskę zmieści się nawet rzędowy silnik sześciocylindrowy.
mjl