Alfa Romeo 8C Competizione Spider

Supersportowy model Alfy Romeo 8C Competizione doczekał się wersji z odkrytym nadwoziem. Prezentacja nastąpiła na Salonie Samochodowym w Genewie.

Po raz pierwszy model 8C Competizione ujrzał światło dzienne na salonie samochodowym we Frankfurcie w 2003 roku. Po czterech latach trafił do produkcji jako godny następca sportowych samochodów firmy. Wyposażony w ośmiocylindrowy silnik konstrukcji Ferrari, o pojemności 4,7 litra, osiągający 450 KM przy 7 000 obr/min jest zdolny osiągnąć pierwszą setkę ze startu zatrzymanego w 4,2 s. Wciśnięcie pedału przyspieszenia do oporu skutkuje tym, że wskazówka prędkościomierza zatrzyma się tuż za kreską oznaczającą prędkość 290 km/h.

Na 78 Salonie Samochodowym w Genewie Alfa Romeo zaprezentowała odkrytą wersję swojego najgorętszego modelu. Do dotychczasowej, niekrótkiej wszak nazwy, dołączyło jeszcze słowo Spider. Nie trzeba tłumaczyć, że dla Alfy Romeo to równie ważna nazwa, co samo oznaczenie 8C (seria wyścigowych modeli produkowanych przez Alfę w latach trzydziestych dwudziestego wieku).

Alfa Romeo 8C Competizione Spider ma pod maską ten sam silnik, co jej wersja coupe. Najprawdopodobniej osiągi oglądane na papierze nieco "zbladną", lecz przecież w kabrioletach... przepraszam, w spiderach nie oto chodzi, aby bić się o setne części sekundy.

Stylistyka w Spiderze jest równie, a może nawet bardziej fascynująca. Przeciwnicy zbytnich obłości w samochodowych kształtach mogli nie polubić wersji ze stałym dachem. Linia jej okien jest jajowata a obłości nie brakuje na każdym kroku. Spider nie sprawia już takiego wrażenia. Brak dachu sprawia, że sylwetka staje się bardziej zgrabna a krągłości jest tylko tyle ile powinno.

8C Competizione Spider to fascynujący samochód, a znaczek Alfy Romeo na masce tylko potęguje to wrażenie.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.