Saab 9-X BioHybrid

Był już Saab 9X, Aero-X, 9-4X BioPower, teraz przyszła pora na 9-X BioHybrid. Wszystkie te pojazdy łączy źródło zasilania jakim jest etanol, a dokładniej rzecz biorąc bioetanol E85.

Saab konsekwentnie promuje bioetanol jako alternatywę dla benzyny. W Szwecji już od pewnego czasu jeżdżą Saaby 9-5 BioPower napędzane zamiennie konwencjonalnym paliwem i mieszanką E85.

O ile Aero-X i 9-4X BioPower osiągały odpowiednio 400 i 300 KM, to 9-X BioHybrid osiąga "zaledwie" 200 KM, przy zasilaniu bioetanolem. Po napełnieniu zbiornika paliwa benzyną moc spada do 170 KM. Ale to i tak imponująca wartość, jeśli weźmiemy pod uwagę, że silnik, oczywiście wyposażony w turbosprężarkę, ma pojemność zaledwie 1,4 litra. 9-X posiada napęd hybrydowy, tak więc potrzebnej energii dostarczają także panele słoneczne umieszczone na dachu samochodu. Ładują one baterie, służące do zasilania silników elektrycznych.

Średnie zużycie paliwa ma wynosić około 5 l/100km przy zasilaniu benzyną i 6,5 l/100km w przypadku E85.

Saab 9-X BioHybrid to tak naprawdę zapowiedź kompaktowego modelu 9-1 jaki ma się w przyszłości ukazać na rynku. Będzie konkurował z Volvo C30, BMW serii 1, czy Audi A3. Jego stylistyka jest o wiele ciekawsza a sylwetka bardziej proporcjonalna, niż w prototypie 9X. Przednia szyba mocno zachodząca na boki przywodzi na myśl modele 99 i 900 (pierwszej generacji). Nowoczesne wnętrze także utrzymano w stylu starych modeli Saaba. Kierownica przykładowo zamiast standardowego znaczka fabrycznego opatrzona jest napisem SAAB.

Więcej o: