Koleos to kolejny model będący efektem współpracy z Nissanem - Renault odpowiedzialne jest za projekt, Nissan dostarcza podzespoły (w tym płytę podłogową z modelu Qashqai), a całość produkowana jest w koreańskiej fabryce Renault Samsung.
Na początku Koleos będzie oferowany tylko z silnikiem 2.0 dCi, ale dostępnym w dwóch specyfikacjach: 150 KM i 320 Nm oraz 175 KM i 360 Nm. Przy wyborze słabszej wersji będziemy musieli zastanowić się nad opcją z napędem na jedną lub na obie osie a także dobrać automatyczną lub manualną skrzynię biegów - obie 6-biegowe. Przy mocniejszej wersji nie będziemy mieli już tego "problemu" - dostaniemy auto z napędem 4x4 i manualną skrzynią. W przyszłości ma być też dostępny silnik benzynowy 2,5 litra o mocy 170 KM i momencie 226 Nm przekazywanym na koła przez manualną 6-biegową skrzynię, lub bezstopniową automatyczną przekładnię CVT.
Prawie 19 cm prześwitu i płyty chroniące podwozie powinny być dobrym argumentem dla osób chcących wykorzystywać Koleosa poza utwardzonymi drogami, choć nie oszukujmy się, że jest to auto typowo terenowe - nie będzie na pewno konkurencją dla Land-Rovera Defendera, ale raczej dla Hondy CR-V, Toyoty RAV4 czy VW Tiguana. Czy będzie godny swoich rywali? - czas pokaże.
Źródło: Renault, Carscoop