Zmieniona twarz Citroëna C8

Po wprowadzeniu na rynek kompaktowych modeli wielkopojemnych w postaci C4 Picasso i Grand C4 Picasso, Citroën postanowił odświeżyć swojego dużego minivana C8.

Od początku bieżącego roku C8 przeszło zmiany stylu wewnętrznego i zewnętrznego, które mają odświeżyć sześcioletni już wygląd. Z przodu C8 ma unowocześnione, duże logo umieszczone w środkowej części osłony chłodnicy, dodano chromowane elementy ozdobne takie, jak klamki drzwi, oraz lakierowane osłony karoserii. Światła cofania są przezroczyste.

Wszystkie elementy obudowy drzwi, kierownica, wykładzina, dywaniki, jak również górna część bryły deski rozdzielczej są w kolorze czarnym. Wykonano je z nowych, przyjemniejszych w dotyku materiałów. Wnętrze jest łatwo dostępne dzięki elektrycznie przesuwanym drzwiom bocznym, które ułatwiają wsiadanie niezależnie od otoczenia, nawet w sytuacji, gdy samochód jest zaparkowany w pobliżu ściany lub między dwoma innymi pojazdami.

Obok dotychczasowych silników: benzynowego (143 KM) i dwóch diesli HDi z filtrami FAP (120 i 138 KM), wszystkich o pojemności 2.0 litrów pojawi się nowa jednostka wysokoprężna. Jest to znany już z modeli C5 i C6 turbodiesel HDi o pojemności 2.2 litra i mocy 173 KM i maksymalnym momencie wynoszącym 370 Nm już od prędkości obrotowej 1500 obr/min. Tak jak i mniejsze jednostki wysokoprężne wyposażono go w filtr cząstek stałych (FAP). Napęd przekazywany jest za pomocą mechanicznej, 6-biegowej skrzyni biegów. W 2008 roku ten silnik będzie też dostępny na niektórych rynkach z 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.