Reventon vs Tornado.

Diabolicznie wyglądający Lamborghini Reventon zmierzył się na trzykilometrowym odcinku pasa startowego z wojskowym samolotem odrzutowym.

Lamborghini podczas projektowania auta inspirowało się kształtami samolotów odrzutowych. Wszystkie panele nadwozia są zupełnie nowe mimo, że do złudzenia przypominają elementy modelu Murcielago. Do produkcji użyto laminatu szklanego i materiałów kompozytowych. W tylnych lampach zastosowano diody LED, a z przodu umieszczono reflektory bi-ksenonowe.

We wnętrzu zainstalowano ciekłokrystaliczny wyświetlacz przywodzący na myśl panel sterujący odrzutowca, na którym wszelkie niezbędne informacje dotyczące prędkości pojazdu czy prędkości obrotowej silnika mogą być wyświetlone w różnych trybach.

Samochód napędza 12-cylindrowy silnik w układzie V o pojemności 6,5 l pochodzący z modelu Lamborghini Murcielago LP640. Jednostka dysponuje mocą 640 KM i momentem obrotowym 660 Nm. Za przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła odpowiedzialna jest przekładnia e-gear z łopatkami do manualnej zmiany przełożeń przy kierownicy. Reventon przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 340 km/h.

Tak przygotowany bolid Lamborghini stanął twarzą w twarz z samolotem szturmowym Tornado. Tuż po starcie Reventon wyprzedził samolot bez większych problemów, ale pod koniec trzykilometrowego odcinka Tornado oderwało się od ziemi i jako pierwsze przekroczyło linię mety. Warto jednak dodać, że w tym momencie Reventon miał już na liczniku ponad 340 km/h. Cztery lata temu bolid F1 prowadzony przez Michaela Schumachera przegrał zaledwie o 0,2 sekundy z myśliwcem Eurofighter. Kiedyś jakiś samochód okaże się szybszy od samolotu.

Do sprzedaży trafiło jedynie 20 sztuk modelu Reventon w cenie 1 miliona Euro (netto). Wszystkie samochody zostały już sprzedane! Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się w 2008 roku.

Źródło: Mototarget, Wysokie Obroty

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.