Jeśli Volvo to tylko... sedan?

Mówisz Volvo, myślisz kombi. Od przynajmniej ćwierćwiecza samochody producenta z Goeteborga kojarzone są z nadwoziami typu kombi. Jednak jak się okazuje, w przypadku sprzedaży dużych modeli w Polsce nie ma to potwierdzenia.

Po prezentacji nowego modelu V70 mogliśmy się przekonać, że model ten powrócił do klasy średniej-wyższej. Volvo podkreśla ten fakt dodatkowo ujednoliconą stylistyką przedniej części nadwozia z modelem S80.

Sprzedaż flagowego modelu S80 w Polsce idzie dużo lepiej, niż jego odmiany kombi. Może to wynikać z faktu, że nowa osiemdziesiątka jest na rynku już od ponad roku a nowe V70 debiutowało w tym roku i jego sprzedaż mogła jeszcze nie nabrać tempa. Jednak wyniki sprzedaży są nieubłagane. Przez pierwszych 10 miesięcy tego roku sprzedano 325 sztuk limuzyny (wzrost sprzedaży o 86% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku), 125 sztuk V70 (wzrost o 54%) i 93 sztuki XC70 (wzrost o 52%). Oznacza to, że sedan ma 60% udziału w rynku.

Marcin Lewandowski; Źródło: Samar

Więcej o:
Copyright © Agora SA