Debiut Supersportowego Nissana GT-R

Japoński supersamochód Nissan GT-R, czy to ze względu na techniczną doskonałość, czy legendarne, coraz lepsze z każdym modelem osiągi, idzie jak świeże bułeczki. Mimo, że rozpoczęcie sprzedaży w europie planowane jest na drugą połowę przyszłego roku, w Wielkiej Brytanii rozpoczęto przyjmowanie zamówień. Zebrano ich już ponad 50.

Każdy ze zdeterminowanych, brytyjskich klientów wpłacił już depozyt o wartości tysiąca funtów. Przewidywany termin odbioru auta to koniec 2008 lub początek 2009 roku.

Kierownica również po lewej

Nareszcie, po raz pierwszy w długiej historii tego auta, kierownica będzie mogła być również umieszczona po lewej stronie, tak aby z pojazdu mogli korzystać miłośnicy sportowych wrażeń np. w Niemczech. Ten rynek, obok Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych będzie kluczowym dla nowego Nissana. "Samochód ten przyczyni się do wzmocnienia wizerunku całej marki Nissan" - zapowiedział Takao Katagiri, szef marketingu Nissana na rynek japoński.

Jak to często bywa, pierwszym krajem w którym rozpocznie się sprzedaż będzie rodzimy rynek. Pierwsze GT-R-y trafią do japońskich klientów już w grudniu 2007, a następnie w Ameryce Północnej (lato 2008) oraz w Europie (jesień 2008). GT-R stanie się dla Nissana nowym modelem flagowym w miejsce modelu 350Z. Wiadomo już, że auto będzie oferowane tylko w wybranych punktach dealerskich na terenie Europy, dzięki czemu produkt zyska dodatkowo na ekskluzywności. Według dobrze poinformowanych źródeł, Nissan GT-R będzie kosztował w Europie około 105 000 EUR, stanowiąc konkurencję dla takich modeli jak topowy Porsche 911 Turbo czy Audi R8.

Nurburgring

Nissan GT-R, jak i jego poprzednicy, był testowany na torze Nurburgring, gdzie mimo mokrej nawierzchni na najtrudniejszym do pokonania szybkim łuku Kesselchen, uzyskał czas okrążenia 7 min 38 s.

 

Budowa

Samochód wyposażony jest m.in. w zaawansowany stały napęd na cztery koła, który poprawia przyczepność i właściwości jezdne w zakrętach. W zupełnie nowym układzie napędowym 4WD wykorzystano układ transaxle, który poprawia rozkład mas pomiędzy osie a przez to i właściwości jezdne. Nowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 480 KM (353 kW) to jednostka niezwykle dynamiczna, zapewniająca doskonałe osiągi (patrz: tabela).

Lekkie nadwozie, oparte na nowej platformie ("Premium Midship"), zbudowane jest z aluminiowych odlewów ciśnieniowych, włókna węglowego i zaawansowanych gatunków stali. Charakteryzuje się najlepszym w tej klasie pojazdów współczynnikiem aerodynamicznym (Cx=0,27). Nowy układ zmiany biegów z podwójnym sprzęgłem zapewnia wyjątkowo szybką zmianę przełożeń, a tryb automatyczny ułatwia jazdę. Do wyboru są trzy tryby: Normal, Snow i tryb-R. W pozycji Normal skrzynia zmienia biegi w czasie nie przekraczającym 0,5 s, jednak e trybie R czas zmiany skraca się do ok. 0,2 s.

O zatrzymywanie tego potwora mają dbać wentylowane tarcze hamulcowe firmy Brembo. Przednie zaciski są sześciotłoczkowe, tylne czterotłoczkowe. System hamulcowy wyposażono w układy ABS, Brake Assist, EBD i Preview Braking.

Dane techniczne

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.