Spóźniona premiera Łady Priora

Gwiazdą stoiska Łady we Frankfurcie będzie nowy model Priora - następca Łady 2110. Auto już jeździ po drogach Rosji, ale w pozostałych krajach Europy ma się pojawić dopiero w przyszłym roku.

Łada Priora jest już dość "odgrzewaną" nowością, bo tak naprawdę auto zadebiutowało już w roku 2003 na targach, które odbyły się w Moskwie. Z rozpoczęciem seryjnej produkcji zwlekano jednak aż do roku 2007, a sprzedaż auta w Rosji rozpoczęła się dopiero przed kilkoma dniami. Na "europejską" wersję auta przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać - inżynierowie z firmy AvtoVaz pracują właśnie nad silnikiem, który będzie spełniał normy Euro 3.

W rosyjskiej wersji Priora zamontowana jest czterocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1.6 l i mocy 98 KM. Napędzane nią auto ma niezbyt wyśrubowane osiągi - rozpędza się do prędkości maksymalnej 183 km/h, a do "setki" przyspiesza w 11.5 sek. Nie jest przy tym zanadto oszczędne - na dystansie 100 km zużywa 7.2 l paliwa.

We Frankfurcie zaprezentowana zostanie wersja sedan. Produkowane będą również modele hatchback oraz kombi. Standardowe wyposażenie Priora ma obejmować elektrycznie sterowane lusterka oraz szyby w drzwiach przednich, a także centralny zamek i immobiliser. Poduszki powietrzne będą dostępne tylko jako opcja.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.