Wersję produkcyjną auta, który zastąpi aktualny, produkowany już od 7 lat model "C-piątki", poznamy na przyszłorocznym salonie w Genewie. Zapowiedzią nowego designu Citroena jest właśnie Airscape.
Auto jest czteroosobowym kabrioletem, którego kabina nakryta jest dachem wykonanym z włókien węglowych. Pod maską zamontowano dynamiczny 2.7-litrowy silnik V6 HDi z filtrem cząstek stałych (przystosowany do biopaliw), dysponujący mocą 208 KM. Jest on częścią systemu UrbanHybrid, który troszczy się o niskie zużycie paliwa podczas jazdy miejskiej. W praktyce oznacza to, że przy prędkości poniżej 6 km/h (np. w korku) silnik gaśnie, a samochód porusza się dzięki zmagazynowanej wcześniej energii. Niskie zużycie paliwa zapewnia również system zasilania deski rozdzielczej, która również wykorzystuje energię odzyskiwaną w fazach zmniejszania prędkości i hamowania.
Ciekawym rozwiązaniem jest efekt "boost" umożliwiający doraźne zwiększenie momentu obrotowego silnika, na przykład w momencie wyprzedzania, co chwilowo poprawia przyspieszenie auta. Francuscy inżynierowie zatroszczyli się także o bezpieczeństwo pasażerów. Airscape wyposażono w system antypoślizgowy Snow Motion, który zwiększa sterowność samochodu podczas jazdy po nawierzchniach o niskiej przyczepności