• Link został skopiowany

Elektroniczny hamulec ręczny kryje w sobie kilka funkcji. To najlepsza z nich

Największa zaleta tego systemu? Kierowcy bez dwóch zdań wskazują na podwyższony komfort jazdy i ułatwione poruszanie się w korkach. Zwiększa również bezpieczeństwo podczas ruszania pod górę, jednocześnie pozbywając się ryzyka staczania się pojazdu.
Elektroniczny hamulec ręczny kryje w sobie kilka funkcji. Możesz zwiększyć komfort jazdy (zdjęcie ilustracyjne)
Nikola Kolev, pexels.com

Coraz częściej we współczesnych samochodach stosuje się elektroniczny, zamiast tradycyjnego, hamulec ręczny. Jak każdy nowy bajer lub opcja, dzieli kierowców na tych, którzy uwielbiają to rozwiązanie i tych, którzy zdecydowanie bardziej chwalą sobie tradycyjną dźwignię pomiędzy fotelami. Jednakże ten niewielki przycisk posiada dwie bardzo przydatne funkcje, które nie tylko warto znać, ale i regularnie z nich korzystać. Znacznie poprawiają komfort jazdy. 

System Auto Hold uznawany jest za jedną z najlepszych funkcji hamulca elektronicznego

Bez wątpienia, zdaniem wielu kierowców, najlepszą i najbardziej przydatną funkcją jest Auto Hold. Kierowca, który jeździ z włączonym systemem Auto Hold nie musi trzymać na hamulcu w czasie postoju na skrzyżowaniu bądź stojąc w korkach. Czujniki systemów ABS i ESP wykrywają moment, w którym pojazd się zatrzymuje i automatycznie uruchamiają zaciski hamulcowe

Aby uruchomić tę funkcję, w większości samochodów wystarczy nacisnąć przycisk, który często jest umieszczony w pobliżu dźwigni zmiany biegów, lub znaleźć odpowiednią opcję na ekranie dotykowym systemu multimedialnego, lub też mocniej i dłużej wcisnąć pedał hamulca. Po odpowiedniej aktywacji system sam zapamięta ustawienie, będzie ono się włączało już automatycznie po każdym uruchomieniu silnika. Warto zaznaczyć, że system w niektórych autach działa dopiero po zapięciu pasów.

Auto Hold
Auto Hold Kuba Brzeziński

Auto Hold niekiedy może również współpracować z systemem o nazwie Hill Holder - pomaga on na ruszaniu przy wzniesieniach. Hill Holder ułatwia start pod górę, dzięki temu, że utrzymuje przez kilka sekund podwyższone ciśnienie w układzie hamulcowym.

Więcej o: