Coraz częściej we współczesnych samochodach stosuje się elektroniczny, zamiast tradycyjnego, hamulec ręczny. Jak każdy nowy bajer lub opcja, dzieli kierowców na tych, którzy uwielbiają to rozwiązanie i tych, którzy zdecydowanie bardziej chwalą sobie tradycyjną dźwignię pomiędzy fotelami. Jednakże ten niewielki przycisk posiada dwie bardzo przydatne funkcje, które nie tylko warto znać, ale i regularnie z nich korzystać. Znacznie poprawiają komfort jazdy.
Bez wątpienia, zdaniem wielu kierowców, najlepszą i najbardziej przydatną funkcją jest Auto Hold. Kierowca, który jeździ z włączonym systemem Auto Hold nie musi trzymać na hamulcu w czasie postoju na skrzyżowaniu bądź stojąc w korkach. Czujniki systemów ABS i ESP wykrywają moment, w którym pojazd się zatrzymuje i automatycznie uruchamiają zaciski hamulcowe.
Aby uruchomić tę funkcję, w większości samochodów wystarczy nacisnąć przycisk, który często jest umieszczony w pobliżu dźwigni zmiany biegów, lub znaleźć odpowiednią opcję na ekranie dotykowym systemu multimedialnego, lub też mocniej i dłużej wcisnąć pedał hamulca. Po odpowiedniej aktywacji system sam zapamięta ustawienie, będzie ono się włączało już automatycznie po każdym uruchomieniu silnika. Warto zaznaczyć, że system w niektórych autach działa dopiero po zapięciu pasów.
Auto Hold niekiedy może również współpracować z systemem o nazwie Hill Holder - pomaga on na ruszaniu przy wzniesieniach. Hill Holder ułatwia start pod górę, dzięki temu, że utrzymuje przez kilka sekund podwyższone ciśnienie w układzie hamulcowym.