• Link został skopiowany

Lexus LM zachwyca fotelami z lotniczej pierwszej klasy. To pierwszy taki model marki w Europie

Lexus LM mógłby równie dobrze przedsięwzięciem pod znakiem ratowania gatunków zagrożonych w motoryzacji. Podczas gdy większość producentów samochodów umieściła modele MPV wśród pojazdów "wymierających", Lexus zdecydował się na wprowadzenie do sprzedaży wyjątkowo luksusowego minivana. Zapewnia komfort lotniczej "first class" na kołach.
Lexus LM
fot. Lexus

Lexus LM to pierwszy model marki w Europie, który łączy komfort ekskluzywnej limuzyny z nadwoziem przestronnego minivana. Dzięki dużej przestrzeni w wersji 7-osobowej lub 4-osobowej wystawne, skórzane fotele i znakomicie wykonane wnętrze Lexusa tworzą ekskluzywny wygląd samolotowej, pierwszej klasy. W 7-miejscowym modelu środkowy rząd siedzeń oferuje dodatkowy luksus, podczas gdy wersja 4-miejscowa reprezentuje szczyt komfortu, z dwoma w pełni rozkładanymi tylnymi fotelami lotniczymi. Podróżowanie modelem LM 350h jest niezapomnianym przeżyciem, a jego hybrydowy układ napędowy nowej generacji zapewnia 184 kW super płynnej mocy.

Lexus LM z 4 siedzeniami to nowy rodzaj komfortu. Fotele rodem z pierwszej klasy lotniczej to luksus na najwyższym poziomie

Wygodny jak loże w pierwszej klasie lotniczej, a jednocześnie praktyczny jak mobilne biuro, 4-miejscowy LM sprawia wrażenie wyjątkowo przestronnego salonu. Ręcznie szyte skórzane fotele mają podłokietniki z dotykowymi panelami sterowania i wytłoczonymi zagłówkami Lexusa. Tylne fotele z nowoczesną technologią mają lampki do czytania i składane stoliki. Wentylowane/podgrzewane fotele są również dostępne w przednim i drugim rzędzie, a osłony przeciwsłoneczne na drzwiach i oknach zwiększają komfort i prywatność. Kierowca może użyć górnego panelu sterowania do obsługi przesuwanych drzwi i tylnej klapy, zapewniając powitanie na najwyższym poziomie, gdy zbliżają się pasażerowie.

Ekskluzywna konfiguracja czterech foteli jest idealnie dopasowana do potrzeb szczególnie biznesmenów, którzy często podróżują lub chcą zrobić wrażenie na kontrahentach. Z tyłu znajdują się dwa fotele lotnicze pierwszej klasy z wysokim oparciem, o ergonomicznym kształcie zapewniającym najwyższy komfort. Fotele rozkładają się do pozycji leżącej, a poduszki i oparcia są wyposażone w zintegrowane powietrzne poduszki masujące uda, plecy i ramiona, podczas gdy zasilane podnóżki typu „ottoman" zapewniają wsparcie dla dolnych partii nóg.

Lexus wersja 4 siedzeniowa
Lexus wersja 4 siedzeniowa zdjęcie z www.lexusnews.eu

LM ma w swojej budowie zastosowanie zasad japońskiej gościnności Omotenashi w najwyższym stopniu

Wraz z nowym LM, Lexus dostarcza „najwyższej jakości Omotenashi", ze spersonalizowanym luksusem, komfortem i klasą w każdym detalu. Środkowa część w modelu 4-miejscowym ma górną część z przezroczystego szkła, dzięki czemu pasażerowie siedzący z tyłu mają bezpośredni widok na drogę. Można ją otworzyć lub zamknąć, a w razie potrzeby przyciemnić jednym przyciskiem.

Kabina jest oświetlona pośrednim oświetleniem sufitowym i bocznym, z dodatkowymi reflektorami zamontowanymi na suficie oraz, w modelu czteromiejscowym, przyciemnianym oświetleniem na poziomie podłogi. Wnętrze można wzbogacić o szeroką gamę różnych ustawień, kolorów oświetlenia na wzór otoczenia, w tym 14 barw wybranych w pięciu różnych motywach nastrojowych: uzdrawiający, relaksujący, pobudzający, skupiający i radosny.

Zgodnie z zasadami Omotenashi, kokpit kierowcy został zaprojektowany z taką samą dbałością o szczegóły, jak w innych nowych modelach Lexusa. Tak więc rozmieszczenie głównych elementów sterujących, mierników i źródeł informacji jest zgodne z koncepcją Tazuna, dzięki czemu kierowca musi wykonywać tylko niewielkie ruchy rąk lub oczu i może skupić swoją uwagę na drodze przed sobą. Układ kokpitu nawiązuje do Lexus Driving Signature, pomagając kierowcy cieszyć się stałym poczuciem kontroli i połączenia z pojazdem oraz komfortem podczas każdej podróży. Aby pomóc kierowcy poczuć się jednością z samochodem, kierownica została przesunięta bliżej niego i ustawiona pod bardziej wyprostowanym kątem, a położenie pedałów i podnóżka zostało precyzyjnie obliczone.

Lexus LM
Lexus LM fot. Lexus

48-calowy monitor panoramiczny posłuży do rozrywki i do spotkań biznesowych

W czteromiejscowym LM dolna część przegrody kabiny mieści 48-calowy panoramiczny monitor HD, ustawiony pod optymalnym kątem do oglądania. Dostępne są trzy tryby wyświetlania: pełnoekranowy, kinowy oraz oddzielny lewy i prawy ekran wyświetlający niezależne treści (z indywidualnymi lewymi/prawymi zestawami słuchawkowymi). Użytkownicy mogą wyświetlać treści bezpośrednio ze swojego smartfona lub tabletu lub podłączyć się do ekranu za pośrednictwem dwóch portów HDMI.

lexus LM w środku
lexus LM w środku fot. www.lexusnews.eu

Lexus LM to dostojna elegancja, którą łączy w sobie funkcjonalność i bezpieczeństwo

Nowy LM prezentuje design Lexusa „Next Chapter", opracowany na bazie „dostojnej elegancji". Rezultatem jest wyjątkowa i niezawodna prezencja na drodze z proporcjami, które ułatwiają użytkowanie i manewrowanie. Długość całkowita wynosi 5 130 mm, szerokość 1 890 mm, a wysokość 1 945 mm. Duża szerokość, wysokość i rozstaw osi wynoszący 3 000 mm są kluczem do maksymalizacji przestrzeni dla pasażerów z tyłu. Odważna stylizacja przedniej części nadwozia wprowadza nową tożsamość Lexusa poprzez „złamanie" znanej wrzecionowatej osłony chłodnicy. Felgi mogą być odlewane lub kute w rozmiarze 17 lub 19 cali, a wybór kolorów odzwierciedla prestiż LM, w tym trzy wykończenia „sonic" o głębokim połysku. 

Najnowszy pakiet obejmuje rozszerzone funkcje systemu przedkolizyjnego, w tym wspomaganie kierowania w sytuacjach awaryjnych, a także tempomat adaptacyjny wraz z systemem Proactive Driving Assist zapewniającym bezpieczniejszą jazdę w wolniejszym ruchu miejskim. Monitor kierowcy stale kontroluje czujność kierującego i łagodnie zatrzymuje samochód oraz uruchamia system eCall w celu wezwania pomocy w przypadku braku reakcji na ostrzeżenia.

W artykule wykorzystano zdjęcia producenta.

Więcej o: