Citroen Xsara Picasso z przebiegiem 830 tys. km? Właśnie przeszedł kolejny przegląd

Kiedyś to były czasy? Motoryzacyjnie w pewnym sensie tak. I udowadnia to ten Citroën Xsara Picasso. Model przeszedł właśnie przegląd techniczny bez żadnych problemów. I to pomimo przebiegu rzędu 830 tys. km.

Citroën Xsara Picasso to naprawdę ciekawy model. Zaraz za Scenicem był jednym z pierwszych przedstawicieli rynku minivanów. Pojazd łączył płytę podłogową auta kompaktowego z przestronną, 5-miejscową kabiną, 550-litrowym bagażnikiem i niskimi kosztami eksploatacji.

Zobacz wideo Wypadek w tunelu. Kierowca ciężarówki nie zauważył jadącego obok citroena

Xsara Picasso, która pokonała prawie 830 tys. km

Xsara Picasso trafiała na rynek europejski od 1998 do 2010 r. Do 2012 r. była oferowana także w Egipcie. W tym czasie Francuzi wyprodukowali przeszło 1,7 mln egzemplarzy. Niestety dziś, blisko 20 lat po zakończeniu sprzedaży na Starym Kontynencie, samochody skutecznie zniknęły z miejskich ulic. Auta są po prostu wyeksploatowane. No może prawie wszystkie. Bo, jak donosi serwis Francuskie.pl, w Wielkiej Brytanii trafił się pewien rodzynek.

Ashley Winston, dumny posiadacz Xsary Picasso, pochwalił się właśnie zdjęciem swojego pojazdu w serwisie LinkedIn. Pojazdu, który ma ponad pół miliona mil na liczniku. Auto pokonało do tej pory dokładnie 515 312 mil. To daje przeszło 829 314,3 km. I będzie jeździć dalej. Bo właśnie minivan przeszedł badanie techniczne. Bez żadnych uwag!

Citroën Ashley`a ma jeden problem. Problem z rdzą

O Citroënie Xsara Picasso eksploatowanym przez Winston niewiele wiadomo. Właściciel nie informuje o dacie produkcji czy rodzaju silnika. Wiadomo natomiast, że pojazd nie przechodził żadnych poważnych remontów. Ma tak właściwie tylko jedną słabość. Aby zachować auto w dobrym stanie, właściciel musiał się zdecydować na naprawę ognisk korozji. Rdza z biegiem lat stała się głównym zmartwieniem dla minivana. To właśnie z jej powodu pojazd w zeszłym roku nie przeszedł inspekcji. Ashley wziął się jednak za spawanie nadwozia i reperaturki. Efekt? Naprawdę imponujący.

Po zdekodowaniu numeru VIN zapisanego na potwierdzeniu z przeglądu ustaliłem jedynie tyle, że auto jest napędzane 90-konnym silnikiem 2.0 HDi. Zostało wyprodukowane co najmniej w grudniu 1999 r.

Czy w Polsce da się kupić Citroëna Xsara Picasso?

Citroëny Xsara Picasso powoli znikają z polskich dróg. To jednak nie oznacza, że wyginęły całkowicie. Dziś dostępnych jest około 40 aut w serwisie internetowym z ogłoszeniami. Pojazdy kosztują od 4 do nawet 15 tys. zł. Są zarówno takie, które pokonały 100, jak i 600 tys. km. Prawidłowość w ogłoszeniach jest jedna. Dominują modele napędzane 16-zaworowym, wolnossącym benzyniakiem 1.6 litra. 110-konny motor jest naprawdę pancerny. Dużo lepiej znosi próbę czasu od również świetnego, ale zdecydowanie bardziej nowoczesnego diesla 2.0 HDi.

Więcej o: