Oto najchętniej kupowane chińskie auto w Polsce w 2024 r. Jest już w krajowym Top 20

Stało się. Oto pierwszy chiński samochód, jaki znalazł się zestawieniu 20 najchętniej kupowanych aut w 2024 r. w Polsce. A to niejedyny sukces. SUV "Made in China". wyprzedził już uznane modele Kia, Skody czy Suzuki.

Myślisz, że chińskie samochody kiepsko sprzedają się w Polsce? Oczywiście to zależy. Są oczywiście marki i modele, które wybiera jedynie garstka nabywców. Garstka, czyli ledwie kilka osób w Polsce jak w przypadku takich firm jak Dongfeng (3 sztuki w 2024 r.), Hongqi (4 egz.) czy NIO (5 sztuk). Ale są również wyjątki jak spory kompaktowy SUV z Chin, który narobił sporego zamieszania na rynku. To chińska konstrukcja firmowana przez MG.

Zobacz wideo Chińskie samochody stały się konkurencyjne. O co chodzi? Zobaczcie na przykładzie BAIC Beijing 5

Trzeba przyznać, że szybko poszło co doskonale widać w raportach opracowanych przez renomowany Samar. Jeszcze w 2023 r. MG HS wybrało ledwie sześciu klientów (ranking aut rejestrowanych przez osoby prywatne). A to oznacza średnio jedno auto rejestrowane co dwa miesiące? Nie. Nie zapominajmy, że firma rozpoczęła działalność w Polsce dopiero pod koniec 2023 r. Dealerzy nie mieli zatem dużych szans na dobry wynik. Ale co innego w 2024 r. To już pierwszy pełny rok działalności marki. I pierwszy z takim sukcesem.

Top 20 wśród nabywców indywidualnych w Polsce

Okazało się, że spory kompaktowy SUV szybko wskoczył do rankingu Top 20 samochodów najchętniej kupowanych w Polsce przez osoby prywatne. Z wynikiem 2557 egz. uplasował się na 17 miejscu. Wyprzedził takie modele jak Kia Xceed (2550 egz.), Skoda Karoq (2516 egz.) i Suzuki Vitara (2462 egz.). MG niewiele zabrakło do tego, by wyprzedzić Volkswagena Tiguana (2603 egz.).

VW Tiguan 1.5 eTSI
VW Tiguan 1.5 eTSI fot. Piotr Mokwiński
KIA XCeed
KIA XCeed FILIP/BLANK

Co jest tajemnicą sukcesu? Z pewnością po części pomaga marka o brytyjskich korzeniach, co jest chętnie eksponowane w oficjalnych materiałach (a także współpraca ośrodków w Szanghaju i studia projektowego w Londynie). Oczywiście nikt nie ukrywa chińskiego pochodzenia (prawa do marki ma wielki koncern SAIC Motor). Ale to nie wszystko.

Chińskie auto to tanie auto? Owszem

Trudno nie wspomnieć o walorach cenowych. A w tej kwestii MG HS wydaje się bardzo kuszące. Cennik rozpoczyna się od kwoty 109,9 tys. zł za dość dużego SUV-a o długości 4,65 m i ze sporym rozstawem osi (276 cm). W praktyce to już pełnowartościowe rodzinne auto. Z pewnością atrakcyjny wydaje się napęd. W tej cenie MG proponuje tradycyjny, ale wyżyłowany czterocylindrowy silnik o pojemności 1,5 l i mocy 170 KM. A co ma do zaoferowania konkurencja? W Stellantis będą to mniejsze samochody z małym i cieszącym się złą sławą trzycylindrowym motorem 1.2 l. W przypadku Grupy Volkswagena będzie podobnie (trzycylindrowe 1.0 TSI lub czterocylindrowe 1.5 TSI).

Otwartą kwestią pozostaje, czy MG uda się powtórzyć dobry wynik w 2025 r. Pojawia się bowiem dość poważna konkurencja. Na rynek wkroczyła choćby nieco mniejsza Omoda 5 (ceny od 115,5 tys. zł) czy jakże wyczekiwana nowa Dacia Bigster. A to dopiero początek. 

Więcej o: