Polacy od wielu lat są wiernymi klientami japońskiego koncernu. Dowód na to dają statystyki sprzedaży. Pojazdy Toyoty są chętnie nabywane zwłaszcza przez firmy. W pierwszej dziesiątce rankingu najchętniej wybieranych samochodów flotowych aż pięć pojazdów to modele producenta z Kraju Kwitnącej Wiśni. Na pierwszym miejscu uplasowała się Corolla, która w 2024 roku trafiła do polskich klientów w liczbie 25 172 egzemplarzy (wzrost o 9 proc. r/r).
W czołówce zestawienia aut flotowych znalazły się jeszcze cztery modele Toyoty. Na trzeciej pozycji sklasyfikowano Yarisa - firmy zarejestrowały 9310 egzemplarzy tego modelu (wzrost o 3 proc.), który oferowany jest nie tylko w wersji osobowej, ale także jako van. Szóste miejsce należy do C-HR (7624 egz.), który poprawił wynik o 18 proc. względem 2023 roku. Ósma lokata przypadła modelowi RAV4 – 6888 egzemplarzy. Względem 2023 roku SUV poprawił swój wynik o 19 proc. Na dziewiątej pozycji uplasował się Yaris Cross - 6658 szt. (+3 proc.).
Dzięki zaufaniu naszych klientów kolejny rok kończymy na pozycji lidera rynku flotowego, a Corolla pozostaje najczęstszym wyborem polskich firm. 2024 rok był czasem jeszcze lepszej i szerszej gamy ekonomicznych, niskoemisyjnych i niezawodnych aut z piątą generacją hybrydy oraz hybryd plug-in. Na rynku zadebiutowały nowe odsłony Land Cruisera oraz Camry, a PROACE MAX wzmocnił naszą obecność w kategorii aut dostawczych. Nieustannie uważnie analizujemy otoczenie biznesowe i dokładamy wszelkich starań, by oferować naszym partnerom rozwiązania dostosowane do potrzeb ich działalności.
stwierdził Mirosław Sochacki, Corporate Sales Senior Manager w Toyota Central Europe.
Toyoty zdominowały także poszczególne segmenty rynku flotowego. Wśród najmniejszych aut dominatorem okazało się Aygo X (1684 egz.), które miało aż 44,2 proc. udziału w segmencie. W klasie samochodów miejskich liderem był Yaris (31,8 proc. udziału), w segmencie B-SUV Yaris Cross (20,2 proc. udziału), a klasę kompaktów podbiła Corolla (29,7 proc. udziału). W chyba najbardziej konkurencyjnym segmencie kompaktowych crossoverów zwyciężczynią okazała się Toyota C-HR (14,5 proc. udziału).