Syryjscy rebelianci przekazali w niedzielę 8 grudnia obywatelom, że reżim Baszara al-Asada został obalony. Według medialnych doniesień dyktator z rodziną uciekli do Rosji. Do internetu trafia coraz więcej filmów i zdjęć przedstawiających jego rezydencje ograbiane przez ludność. Cywile i rebelianci eksplorujący porzucone zabudowania pokazali, co znaleźli nie tylko w luksusowych przestrzeniach mieszkalnych, ale także w wielkopowierzchniowym garażu zlokalizowanym na terenie pałacu syryjskiego prezydenta.
Na opublikowanych w sieci nagraniach zrealizowanych w prywatnym garażu Baszara al-Asada, można dostrzec wiele luksusowych aut, a także kampery, quady i motocykle. Autentyczność materiałów potwierdza amerykańska telewizyjna informacyjna CNN. Flota zawiera pojazdy terenowe potrafiące odnaleźć się w trudnych warunkach drogowych (m.in. Toyota FJ Cruiser, Land Rover Defender), komfortowe i wszechstronne SUV-y (Cadillac Escalade, Range Rover, różne Lexusy), eleganckie limuzyny (Rolls-Royce Ghost, Aston Martine Rapide, Mercedesy Klasy S, BMW serii 7, Audi A8) oraz ekstrawaganckie auta sportowe (Audi R8, Bentley Continental GT, Ferrari F430, Lamborghini Diablo, Mercedes SLS).
Najbardziej wyróżniającymi się samochodami są takie perły jak Ferrari F50, Lamborghini LM002 czy Mercedes-Benz 600 (W100). W czym tkwi wyjątkowość maszyn, które potrafią kosztować krocie i cieszą się uznaniem kolekcjonerów?
Ferrari F50 jest jubileuszowym supersamochodem opracowanym na 50-lecie istnienia włoskiej marki. Model ten przenosił rozwiązania z Formuły 1 do samochodu drogowego. W latach 1995-1997 zbudowanych zostało 349 sztuk, a każdą napędzał silnik benzynowy V12 o pojemności 4,7 litra wytwarzający moc 520 KM. Nadwozie typu targa oznacza możliwość zdjęcia panelu dachowego. Miłośnicy marki z Maranello za świetnie utrzymane egzemplarze potrafią płacić po kilka milionów dolarów.
Lamborghini LM002 to legendarny samochód, który jest protoplastą dzisiejszych sportowych SUV-ów. Model ten powstawał na przełomie lat 80. i 90. XX wieku i nie bez powodu zyskał przydomek "Rambo-Lambo". Posiadaczem takiego wozu był m.in. aktor Sylvester Stallone, wcielający się w rolę Johna Rambo w serii amerykańskich filmów opowiadających o losach weterana wojny w Wietnamie. Pod muskularną karoserią pojazdu ulokowany został silnik V12 o pojemności 5,2 l, który generował moc 455 KM i pochodził wprost ze sportowego Lamborghini Countach. Połączenie mocarnej jednostki napędowej z terenowym podwoziem kilka dekad temu było czymś bardzo wyjątkowym. Włosi zbudowali 301 takich aut.
Mercedes-Benz 600 (kod fabryczny W100) jest reprezentacyjną limuzyną wprowadzoną do produkcji w 1964 roku i budowaną przez blisko 20 lat. W tym czasie był to najwyższy model w gamie niemieckiej marki premium, napędzany 250-konnym silnikiem 6.3 l V8. Samochód występował w wersjach: standardowej Limousine, przedłużonej Pullman oraz Landaulet z częściowo otwieranym dachem. W garażu al-Asada można dostrzec wersję w standardowej długości nadwozia. Mercedesy W100 niegdyś często były wybierane przez różne rządy na oficjalne środki transportu najważniejszych przedstawicieli państwowych. Upodobali je sobie m.in. dyktatorzy, a jednym z nich był Baszar al-Asad.