Sól drogowa jest zmorą dla właścicieli klasycznych samochodów. Stosowanie soli na oblodzonych nawierzchniach jest absolutną koniecznością, aby nasze drogi były bezpieczne i przejezdne zimą, ale może wyrządzić niewyobrażalne szkody w pojeździe. Mieszanka soli stanowi szczególne wyzwanie w przypadku starszych samochodów, które nie mają gładkich podwozi, charakterystycznych dla nowoczesnych pojazdów. Właściwości korozyjne soli mogą prowadzić do znacznego rdzewienia istotnych elementów na spodzie samochodu – w niektórych przypadkach niszcząc kluczowe części podwozia i zawieszenia, co czyni samochody niebezpiecznymi w prowadzeniu.
Jeśli chcesz uniknąć zardzewiałych łuków, które zaczynają się jako pęcherzyki pod farbą, po prostu weź szczotkę do szorowania i umyj miejsce tuż pod łukiem oraz wargę wokół krawędzi. Gdy sól jest rozsypywana na drogach, błoto, sól, deszcz i inne zanieczyszczenia zbierają się na kołach i rozpryskują wokół łuku. Jeśli łuk nie jest regularnie myty, sól pozostaje na łuku i wardze, nawet gdy jest mokro. Sól miesza się z błotem, które przykleja się do łuku, dlatego można ją usunąć tylko wtedy, gdy błoto zostanie zmyte.
Jeśli jest już za późno i masz zardzewiałe łuki, najlepszym rozwiązaniem jest utrzymanie obszaru w czystości, aby zapobiec dalszej erozji. Jednak ponieważ rdza już się pojawiła, będzie się tylko rozprzestrzeniać. Powinieneś skonsultować się z zaufanym mechanikiem lub warsztatem blacharskim, aby usunąć rdzę i ponownie pomalować łuk.
Na rynku dostępnych jest wiele środków, które pomogą ci chronić nadkola. Musisz pamiętać, aby stosować je nie tylko zimą. Jak wspomniano wyżej, najważniejsza jest czystość, ale nie można zapominać również o ochronnej warstwie, którą zapewnią odpowiednie chemikalia i dobry lakier.