Porsche 911 GT3 na 2025 rok to perła wśród samochodów. Nowe rozwiązania zachwycą fanów motoryzacji

Aby uczcić 25-lecie swojej najnowszej ikony GT3, Porsche prezentuje 911 GT3 z 2025 roku. Ten model, jest subtelną aktualizacją w stosunku do poprzedniej wersji i nadal ma charakterystyczny element GT3, 502-konną, wolnossącą, płaską sześciocylindrową jednostkę napędową o mocy 9000 obrotów na minutę.

Porsche ma nowy hybrydowy układ napędowy dla 911, ale GT3 pozostaje napędzany wyłącznie silnikiem spalinowym. To nie lada wyczyn, ponieważ obecne normy emisji spalin są znacznie bardziej rygorystyczne niż wcześniej. Silnik ma teraz dwa filtry cząstek stałych i cztery katalizatory. Aby zwiększyć poziom ekscytacji w obliczu nowego wyposażenia emisyjnego, silnik otrzymał również cieplejsze wałki rozrządu z GT3 RS, nowe korpusy przepustnic, nowe chłodnice oleju i zmodyfikowane głowice. Tak jak poprzednio, silnik współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową, ale manual ma teraz krótszy napęd końcowy.

Nowe Porsche ma wiele imponujących ulepszeń. Zachwyca nietuzinkowymi rozwiązaniami

W przednim zawieszeniu Porsche zastosowało kilka sztuczek wyniesionych z GT3 RS. Niektóre łączniki zawieszenia mają kształt aerodynamiczny, co poprawia zarówno siłę docisku z przodu, jak i chłodzenie hamulców. Przedni łącznik dolnego wahacza ma również niższy punkt mocowania, co zmniejsza opór przy hamowaniu, pomagając zapewnić stabilną platformę aerodynamiczną z przodu na tył. Nowe reflektory 911 pozwoliły również na zastosowanie szerszych wlotów aerodynamicznych z przodu. Aby zrównoważyć zwiększoną siłę docisku z przodu, Porsche zmodyfikowało dyfuzor, pokrywę silnika i wloty.

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3 fot. Porsche

Opony zostały dostosowanie do jazdy w każdych warunkach. To dużo ułatwia

Dostępne są również nowe opony o wymiarach 255/35ZR20 z przodu i 315/30ZR21 z tyłu. Porsche twierdzi, że nowa guma poprawia osiągi na mokrej nawierzchni, a dostępna jest również bardziej przyczepna opona torowa. Nowe standardowe obręcze kół zmniejszają również masę nieresorowaną. Pakiet Weissach dostępny od kilku lat w modelach Porsche RS trafił także do GT3. Obejmuje on dach z włókna węglowego, stabilizatory poprzeczne, amortyzatory, panel ścinany, płyty końcowe i nakładki na lusterka. Pozwala to również na zakup lżejszych felg magnezowych. 

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3 fot. Porsche

W środku model zachwyca jeszcze bardziej niż na zewnątrz. To prawdziwy luksus

Wewnątrz wprowadzono wiele takich samych zmian, jak w nowym 911 Carrera, ale GT3 zachowuje wyłącznik zapłonu zamiast uruchamiania przyciskiem. Pojawiła się nowa konstrukcja foteli kubełkowych z włókna węglowego ze składanymi oparciami i opcjonalnym ogrzewaniem, a w GT3 Touring po raz pierwszy można wybrać tylne siedzenia.

Porsche 911 GT3 Touring
Porsche 911 GT3 Touring fot. Porsche
Więcej o: