Na najnowszym filmie z przelotu dronem, który zamieszczamy w artykule, widać niemal ukończoną, dwujezdniową drogę, która połączy Bronowice, Prądnik Biały oraz Nową Hutę. Na trasie zbudowano dwa imponujące tunele – w Zielonkach i Dziekanowicach – o długości odpowiednio 653 i 496 metrów. Dodatkowo, ważnym elementem nowej infrastruktury jest estakada w Węgrzcach i Bosutowie, mierząca 569 metrów.
W ostatnich tygodniach trwały intensywne prace nad układaniem nawierzchni bitumicznej pomiędzy węzłami Modlnica i Węgrzce, a na mostach i estakadach prowadzone są już finalne roboty wykończeniowe. Do zakończenia pozostało tylko 3500 m³ nasypów, a większość prac konstrukcyjnych została już ukończona.
Budowa, prowadzona przez konsorcjum firm tureckich i polskich kosztowała ponad 1,4 miliarda złotych. Projekt otrzymał niemal 680 milionów złotych dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Choć termin zakończenia budowy przewidziany jest na przełom listopada i grudnia 2024 roku, GDDKiA wciąż rozpatruje wnioski wykonawcy dotyczące przedłużenia prac. Powodem są dodatkowe prace archeologiczne oraz utrudnienia związane z intensywnymi opadami deszczu.Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad obiecuje jednak, że trasą pojedziemy jeszcze przed zimą.
Północna Obwodnica Krakowa to kluczowa inwestycja, której celem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum miasta. To kolejny krok w poprawie infrastruktury Krakowa, a mieszkańcy już nie mogą doczekać się jej otwarcia.