Każdy kierowca zdaje sobie sprawę, że zbyt niski poziom oleju może prowadzić do licznych awarii silnika. Co jednak oznacza, gdy sytuacja się odwraca i w silniku przybywa oleju? Sprawdź, czy jest się czym martwić.
Nie oszukujmy się, ale przybywanie oleju w silniku to dosyć dziwna sytuacja, bo teoretycznie powinno go ubywać. Warto wiedzieć, że tak naprawdę to nie oleju przybywa, a jakiegoś innego płynu, co jest spowodowane przedostawaniem się go do układu olejowego. Najczęściej chodzi o paliwo i płyn chłodniczy. Zmianę można zauważyć gołym okiem, ponieważ w takim przypadku najczęściej kolor się zmienia (na kawę z mlekiem o konsystencji kisielu).
Jeśli do układu smarowania przedostaje się płyn chłodniczy, prawdopodobnie konieczna będzie wymiana uszkodzonej uszczelki pod głowicą, a także przepłukanie układu chłodniczego i smarowania. Niestety istnieje spore prawdopodobieństwo, że będzie się to wiązać ze sporymi kosztami.
W przypadku gdy poziom oleju zwiększa się poprzez przedostawanie paliwa, może to wymagać kosztownego remontu silnika. Taka sytuacja zdarza się najczęściej w mocno zużytych pojazdach i tych o sporym przebiegu. Po prostu elementy się psują - pierścienie tłokowe się uszkodziły bądź doszło do zbytniego wyeksploatowania gładzi cylindrów. Paliwo w układzie olejowym znacząco pogorszy smarowanie silnika, przez co powstanie tzw. film olejowy. Zlekceważenie tego kłopotu może prowadzić do zatarć. Jeśli masz ochotę, zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.