Bez wątpienia wypowiedź posła Niesiołowskiego z 2013 roku przeszła już do kanonu „niefortunnych" wypowiedzi polskich polityków. Wtedy to w wywiadzie dla stacji TVN, poseł rządzącej wtedy partii, nie wierzył w statystyki mówiące o 800 tys. niedożywionych dzieci w kraju. Na swoje nieszczęście poseł radził głodującym dzieciom wzięcie sprawy w swoje ręce i zrywanie szczawiu z nasypów kolejowych oraz jedzenie dziko rosnących mirabelek.
Ostatnia wypowiedź Stanisława Bukowca, wiceministra infrastruktury niebezpiecznie kojarzy się z pomysłem posła Niesiołowskiego. Bukowiec stwierdził, że „rowery mogą być elementem walki z wykluczeniem komunikacyjnym". Wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu, Stanisław Bukowiec, podkreślił, że rowery mogą odegrać kluczową rolę w tej walce i czeka na propozycje strony samorządowej w tym zakresie.
Samo spotkanie jednak było potrzebne, bo przedstawiono na nim również propozycje dotyczące rozwoju tras rowerowych, w tym budowy dróg dla rowerów na wałach przeciwpowodziowych oraz w lasach, które stanowią naturalne szlaki dla rowerzystów. Samorządowcy zaproponowali także przedstawicielom rządu uchwalenie specustawy, która ułatwiłaby rozwój infrastruktury rowerowej.
Piotr Kalisz, nowy pełnomocnik Ministra Infrastruktury ds. rozwoju ruchu rowerowego, dodał, że rozwój infrastruktury rowerowej to nie tylko element walki z wykluczeniem komunikacyjnym, ale także szansa na promocję Polski na arenie międzynarodowej. Zaznaczył, że chce prezentować polskie trasy rowerowe w Europie, promując Polskę jako kraj przyjazny rowerzystom.
Kolejne spotkanie przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury z samorządowcami zaplanowano na październik. Resort zadeklarował też, że w listopadzie pełnomocnik rowerowy MI weźmie udział w konferencji Polish Bicycle Summit w Warszawie.