Do przetargu wpłynęło 12 ofert, których wartości wahały się od niespełna 838 milionów złotych do ponad 1,3 miliarda złotych. Budżet GDDKiA na ten odcinek wynosił 1,14 miliarda złotych. W styczniu wybrano już ofertę firmy Mostostal Warszawa. Jednak od tego rozstrzygnięcia wpłynęły odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO), która nakazała unieważnienie wyboru i ponowne przeprowadzenie procedury oceny ofert. Ostatecznie wykluczono Mostostal Warszawa z dalszego udziału, a po ponownej analizie, najkorzystniejszą ofertą okazała się propozycja Budimex o wartości 961,5 miliona złotych.
Odcinek Krasnystaw – Izbica, o długości 18,8 km, rozpocznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem, a następnie przebiegnie w śladzie obecnej drogi krajowej nr 17 (DK17). Trasa przekroczy rzekę Żółkiewkę, ominie miejscowości takie jak Latyczów, Dworzyska, Tarnogóra i Izbica, przetnie linię kolejową Rejowiec – Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego. W ramach projektu powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Dodatkowo planowana jest budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu.
Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem (około 125 km) realizowana będzie w formule Projektuj i Buduj. Aktualnie, trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego są na etapie realizacji. Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne, wykonawcy złożyli wnioski o wydanie decyzji ZRID. Procedury te są w toku, a Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie prowadzi ponowną ocenę oddziaływania przedsięwzięć na środowisko.
W przetargu są również odcinki Piaski – Krasnystaw oraz Izbica – Zamość Sitaniec. Po zakończeniu kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umów przez wykonawców, możliwe będzie podpisanie kontraktów. Dwa odcinki są na etapie prac przygotowawczych: Łopiennik – Krasnystaw (9 km) z uzyskaną decyzją środowiskową oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (około 12 km), dla którego procedura ta jest w toku. Przetargi na ich realizację planowane są na przyszły rok.