Te samochody znikną z naszego rynku. Oto segment, który traci na popularności w zastraszającym tempie

Przez lata były ulubieńcami menedżerów i dyrektorów. Po latach znikają jednak w zadziwiająco szybkim tempie. To samochody klasy średniej, czyli praktyczne kombi, liftbacki oraz sedany. Oto lista modeli, z którymi niebawem się pożegnamy.

Przez wiele lat klasa średnia kojarzyła się z prestiżem, sukcesem zawodowym i autem służbowym dla kadry kierowniczej i wyższych urzędników. Na polskich drogach królowały nie tylko niemieckie modele cenione przez zarządzających flotami (przede wszystkim opel insignia i volkswagen passat), ale także fordy mondeo i toyoty avensis. Gdy pojawiła się skoda superb, błyskawicznie awansowała do grona flotowych faworytów. A konkurencja się wykruszała.

Zobacz wideo Są takie samochody, które przyspieszają bicie serca. Testujemy BMW M3 [autopromocja]

Z segmentu D w Europie wycofało się wiele firm. Pożegnaliśmy takie modele jak m.in. citroen C5, fiat croma, honda accord, hyundai i40, KIA optima, nissan primera, opel insignia, renault latitude, renault laguna, subaru legacy i suzuki kizashi. Wraz z Saabem do historii przeszedł model 9-3. W 2022 r. z rynku zniknął renault talisman, któremu zarzucano, że pod względem stylizacji znacząco upodobnił się do passata. Toyota po trzech liftingach w końcu darowała sobie avensisa, który na tle konkurencji mocno się zestarzał.

Coraz mniej

Kto pozostał na placu boju w Europie? Przede wszystkim segment premium z Niemiec (audi A4, BMW serii 3, mercedes klasy C). Wciąż walczą Czesi (nowa skoda superb), Francuzi (peugeot 508), Japończycy (mazda 6 i toyota camry) czy Włosi (alfa romeo giulia) i Szwedzi (volvo S60/V60). Jak długo? Ciekawą grafikę zaprezentowano podczas premiery nowej skody superb. Oto jak według Czechów będzie zmieniać się segment klasy średniej w najbliższych latach.

Skoda Superb i rynkowi rywale. Oto jak wg. Czechów wygląda przyszłość niektórych modeliSkoda Superb i rynkowi rywale. Oto jak wg. Czechów wygląda przyszłość niektórych modeli Tomasz Okurowski

Według prognoz najszybciej pożegnamy się z mazdą 6, która powinna zniknąć z rynku już w przyszłym roku. Peugeot 508 zostanie wycofany z oferty w 2027 r. Volvo pozostanie nieco dłużej. Najprawdopodobniej jako pierwszy przejdzie do historii sedan S60 (2026 r.), a kombi przetrwa kolejne dwa lata. Czy to realna prognoza? Czekamy na wasze komentarze.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.