Odcinek o długości 19,6 km zostanie wybudowany przez konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud za kwotę 667,52 mln złotych. Trasa rozpocznie się przed węzłem drogowym Suchań i będzie przebiegała na północ od obecnej drogi krajowej DK10, omijając miejscowości Wapnica i Recz. Na trasie przewidziano budowę dwóch węzłów drogowych – Suchań i Recz, 11 wiaduktów, dwóch estakad, mostu oraz dwóch dolnych przejść dla zwierząt.
Ten 16-kilometrowy odcinek wybuduje firma Budimex za kwotę 552,2 mln złotych. Trasa rozpocznie się przed węzłem drogowym Piecnik i będzie biegła nowym śladem między Górnicą a Jeziorkiem, łącząc się z istniejącą obwodnicą Wałcza. Inwestycja obejmuje budowę węzła drogowego Piecnik, siedmiu wiaduktów, estakady oraz przejść dla zwierząt.
Budowa odcinków realizowana będzie w formule "Projektuj i buduj". Wykonawcy mają 10 miesięcy na opracowanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o wydanie decyzji ZRID. Proces ten potrwa około siedem miesięcy, a prace terenowe mają rozpocząć się pod koniec 2025 roku. Całkowite zakończenie budowy na terenie Pomorza Zachodniego planowane jest na 2028 rok.
Nowa droga S10 o łącznej długości około 113 km będzie dwujezdniową trasą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Będzie łączyła Szczecin z Piłą, a dalej z Bydgoszczą i Toruniem, tworząc bezpośrednie połączenie z aglomeracją warszawską. Budowa podzielona jest na osiem odcinków realizacyjnych, a na trasie przewidziano budowę 13 węzłów drogowych, 56 wiaduktów, ośmiu estakad oraz 20 przejść górnych dla zwierząt.
Nowa S10 znacząco poprawi komfort podróżowania, skracając czas przejazdu między Szczecinem a Piłą o około 40 minut. Dzięki omijaniu miejscowości takich jak Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec, mieszkańcy odetchną od uciążliwego ruchu tranzytowego. Droga pozwoli na utrzymanie wyższej prędkości jazdy i zapewni lepsze warunki dla kierowców, w tym wyższy poziom bezpieczeństwa.
Budowa S10 to strategiczny projekt, który połączy regiony Pomorza Zachodniego, północnej Wielkopolski, Kujaw i Mazowsza, oferując alternatywny szlak transportowy na północ od autostrady A2 i poprawiając dostępność transportową tych regionów.