Od 2005 roku na całym świecie Lexus sprzedał już ponad 2,9 mln aut ze zelektryfikowanymi napędami. Aktualnie takie auta stanowią większość globalnej sprzedaży marki. W pierwszym kwartale 2024 roku japońskiej marce udało się upłynnić łącznie 103 254 sztuk hybryd, w tym oczywiście typu plug-in, a także elektryków. Odpowiadały więc za 52 proc. całkowitej sprzedaży.
W 2024 roku największym rynkiem dla zelektryfikowanych aut Lexusa są Stany Zjednoczone ze sprzedażą na poziomie 29 tys. egzemplarzy. Okazuje się jednak, że to w Europie takie napędy są najczęściej wybierane przez kupujących - ich udział w sprzedaży wynosi 93 proc. (17,7 tys. egz.). Co się tyczy ojczyzny marki - Japonii - hybrydy, hybrydy plug-in i auta elektryczne cieszą się nieco mniejszym, ale i tak wysokim wzięciem -18,9 tys. sztuk, co oznacza 79 proc. udziału w sprzedaży w regionie.
W przypadku konkretnych modeli najbardziej popularnym autem z napędem zelektryfikowanym był RX. W pierwszym kwartale 2024 roku na całym świecie sprzedano 30 751 egzemplarzy tego modelu, z czego 26 458 aut to pełne hybrydy, a 4293 hybrydy plug-in. Na drugim miejscu znalazł się NX. W trzech pierwszych miesiącach tego roku sprzedano 26 450 egzemplarzy hybrydowych tego auta. Zdecydowana większość to wersja NX 350h z pełną hybrydą (20 838 aut), a 5612 egzemplarzy to NX 450h+ z hybrydą plug-in.
Oczywiście nie samymi SUV-ami rynek żyje. Najpopularniejszą hybrydową limuzyną marki okazał się ES 300h - 16 559 sprzedanych egzemplarzy. W przypadku zelektryfikowanych crossoverów prym wiódł UX z wynikiem 10 328 egzemplarzy. Dobrze radził sobie także debiutujący w gamie marki LBX - w pierwszym kwartale znalazł 7446 nabywców na całym świecie. Co się tyczy elektrycznego RZ, sprzedano łącznie 4042 egzemplarzy tego modelu.
Lexus wprowadził hybrydy do swojej palety silnikowej jeszcze w 2005 roku. Pierwszym modelem z tego typu napędem był SUV RX 400h. Wkrótce zelektryfikowane jednostki pojawiły się także w pozostałych modelach marki. Oczywiście marka stale rozszerza zelektryfikowanych układów napędowych. Oprócz typowych hybryd opartych na silnikach wolnossących, w ofercie znajdziemy także hybrydę plug-in opartą o turbodoładowany silnik 2.4 l.