Powstaje jedna z piękniejszych dróg w Polsce. Pojedziemy po estakadach, mostach i wiaduktach

Na południu Polski powstaje wyjątkowo malownicza trasa. Ponad 25 proc. jej długości będzie wiodła wiaduktami, mostami oraz estakadami. Co ciekawe to nie autostrada, tylko zwykła droga krajowa. Otwarcie ma nastąpić jeszcze w tym roku.

Jeśli nie mieszkacie na Podhalu, być może w ogóle nie słyszeliście o drodze DK47, mimo że niemal każdy, kto wybiera się w Tatry, jedzie właśnie nią. Tymczasem pomiędzy miejscowością Rdzawka i Nowym Targiem powstaje wyjątkowo malownicza droga krajowa. Kiedy nowa trasa zostanie ukończona, przemierzający nią kierowcy mogą odnieść wrażenie, że przenieśli się w serce Alp.

Zobacz wideo Pościg na Zakopiance. Kierowca uciekał z prędkością 170 km/h

Droga krajowa 47 to fragment popularnej Zakopianki. Jeszcze w 2024 roku mamy nią pojechać

Budowany od 2020 roku nowy odcinek tej drogi ma zaledwie 16 km, ale powstaje w trudnych warunkach ze względu na mocno górzysty teren. Dlatego około jedna czwarta trasy prowadzi po estakadach, mostach oraz wiaduktach. Łącznie powstaje tam 29 przepraw, a najdłuższa estakada w Lasku mierzy 700 m długości, a jezdnia w tym miejscu przebiega około 30 metrów nad ziemią.

Cała droga DK47 biegnąca przez województwo małopolskie ma długość 40 km i jest fragmentem popularnej Zakopianki. Przebiega wzdłuż południka w większości przez region Podhala. Wiedzie z Rabki-Zdroju do Zakopanego, przez większość czasu prowadzi równolegle do linii kolejowej nr 99. Jej niewątpliwą atrakcją są widoki w czasie jazdy. Przez okna można podziwiać wysokogórskie hale i panoramę Tatr. Najsłynniejszy fragment DK47 jest właśnie przy Rabce-Zdroju i ze względu na dużą liczbę ostrych zakrętów nazywa się go "patelniami".

Na "patelniach" Kotliny Rabczańskiej trzeba uważać. Często dochodzi tam do wypadków

Kierowcy samochodów i motocykliści uwielbiają ją odwiedzać, ale z tego powodu jest uważana za niebezpieczną, bo przez nieostrożność i brak umiejętności często dochodzi na niej do wypadków. Trasa ta została po raz pierwszy sklasyfikowana w 1920 roku jako droga państwowa numer 1. Przez ten czas jej numer zmieniał się kilka razy. W 1985 roku jej status zmieniono na drogę krajową, a w 2000 przyznano jej aktualny numer 47.

Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad zaplanowała na drodze z Rdzawki do Nowego Targu cztery węzły: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Jak na drogę krajową DK47 ma ciekawą konstrukcję złożoną z dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Planowany przez GDDKiA termin oddania tej trasy to październik 2024 roku, a całkowita wartość inwestycji wyniesie miliard złotych. Kierowcy, którzy nią pojadą, mają gwarancję widoków zapierających dech w piersiach.

Więcej o: