Car of the Year 2024. Zwycięzca pochodzi z Francji i pokonał BMW, BYD oraz Toyotę

Tym razem jurorzy z całej Europy tytuł Samochodu Roku przyznali nowemu Renault. To kiedyś popularny model, który ostatnio bardzo mocno się zmienił.

Renault Scenic wygrało najbardziej prestiżowy konkurs na Samochód Roku Car of the Year 2024. Zwycięzcę ogłoszono podczas Salonu Samochodowego w Genewie, który powrócił w tym roku. Renault Scenic zdobyło 329 punktów. Z jakimi modelami zmierzyło się w finale? Oto kolejne miejsca:

  • BMW serii 5 - 308 pkt.
  • Peugeot 3008 - 197 pkt.
  • Kia EV9 - 190 pkt.
  • Volvo EX30 - 168 pkt.
  • BYD Seal - 131 pkt.
  • Toyota C-HR - 127 pkt.

Konkurs Car of the Year odbywa się od 1964 r. Jakie samochody triumfowały w ostatnich latach? M.in. Jeep Avenger, Kia EV6, Toyota Yaris, Peugeot 208, Jaguar I-Pace i Volvo XC40.

Zobacz wideo Karygodne zachowanie kierowcy Renault z Katowic

Renault Scenic - co to za samochód?

Renault Scenic ostatnio zmienił się nie do poznania. Kiedyś był to kompaktowy minivan, który wyznaczał trendy w tym segmencie. Wraz z nową generacją Renault Scenic zmieniło się w modnego crossovera, który oczywiście jest w pełni elektryczny.

Konstrukcja została oparta na elektrycznej platformie AmpR Medium (znanej dawniej pod nazwą CMF-EV). Nadwozie mierzy 4,47 m długości, 1,86 m szerokości i 1,57 m wysokości, a jego masa własna wynosi ponad 1,8 t. Dzięki dużemu rozstawowi osi (2,78 m) i płaskiej podłodze, nowy Scenic zapewnia wygodną przestrzeń osobom na tylnych siedzeniach: promień na wysokości kolan wynosi 278 mm, a przestrzeń nad głową 884 mm, również w wersjach z dachem panoramicznym o regulowanej przezroczystości Solarbay. Bagażnik zmieści 545 litrów ładunku, a po złożeniu siedzeń pojemność przewozowa rośnie do 1670 litrów. Łączna pojemność schowków we wnętrzu wynosi 38,7 l. Auto jest w stanie ciągnąć przyczepę o masie do 1100 kg

Renault Scenic - silniki

Akumulator trakcyjny w podstawowej wersji comfort range ma pojemność 60 kWh i przy pełnym naładowaniu pozwoli przejechać do 430 km (WLTP). Mocniejszy long range o pojemności 87 kWh oferuje 625 km zasięgu (WLTP).

Silnik występuje w dwóch wariantach mocy - 125 kW (170 KM i 280 Nm) oraz 160 kW (220 KM i 300 Nm), a napęd przekazywany jest na przednią oś. Słabsza odmiana od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,6 sekundy i rozpędza się do 150 km/h, a mocniejsza na osiągniecie setki potrzebuje 7,9 s i maksymalnie może pędzić z prędkością 170 km/h.

Renault Scenic - ceny:

A ile trzeba za nowego Scenica zapłacić? Można się spodziewać, że przeskok w samochód czysto elektryczny oznacza sporą podwyżkę ceny. Żeby w ogóle myśleć o nowym Scenicu, trzeba mieć minimum 200 tysięcy złotych. Wersja z mniejszą baterią o mocy 170 KM kosztuje wyjściowo 202 900 złotych.

  • Renault Scenic E-Tech 170 KM comfort range 60 kWh techno - 202 900 zł
  • Renault Scenic E-Tech 220 KM long range 87 kWh techno - 219 900 zł
  • Renault Scenic E-Tech 220 KM long range 87 kWh iconic - 233 900 zł
Renault Scenic E-Tech
Renault Scenic E-Tech Fot. Renault
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.