E-Transit okazał się hitem. Przebojem zdobył rynek e-dostawczaków w Polsce

Polacy przekonują się do samochodów elektrycznych. Dobrym przykładem jest Ford E-Transit. To najczęściej wybierany samochód dostawczy o napędzie elektrycznym w Polsce. Jego sukces jest na tyle duży, że dogania nawet wyniki sprzedaży e-Mustanga.

O sprzedaży nowych samochodów w Polsce dużo piszemy również w materiałach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

Ford podsumowuje wyniki z zeszłego roku i chwali się swoim E-Transitem. Model otrzymał bowiem tytuł najlepiej sprzedającego się elektrycznego modelu dostawczego w Polsce w 2023 roku. A to nie koniec dobrych informacji płynących z raportów sprzedaży.

Zobacz wideo 35 punktów karnych i mandaty na 2500 zł, a bus w złym stanie i bez badań technicznych

Jeden na trzy elektryczne dostawczaki to Ford E-Transit

W 2023 r. 833 E-Transity opuściły salony sprzedaży w Polsce. To oznacza, że do elektrycznego vana z niebieskim owalem w logo należy 33,45 proc. udziału w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych. Co więcej, E-Transit był jednocześnie czwartym najlepiej sprzedającym się modelem elektrycznym w Polsce. A miejsce zaraz za podium wśród wszystkich e-pojazdów, to już naprawdę coś. Tym bardziej że tym samym E-Transit wszedł do ligi zajętej m.in. przez zasilanego prądem Mustanga. Do tej pory na e-dostawczaka zdecydowali się tacy partnerzy, jak InPost, DHL i GLS.

Co zadecydowało o dużym zainteresowaniu Fordem E-Transitem? Czynników tak naprawdę mogło być kilka. Nabywcy prawdopodobnie docenili:

  • dwie wersje mocy oferujące 184 lub 269 koni mechanicznych oraz homologowany zasięg wynoszący od 238 km do 309 km.
  • gamę, która obejmuje aż 22 warianty konfiguracji pojazdu podczas składania zamówienia.
  • pełną praktyczność operacyjną, którą wyraża pojemność przestrzeni ładunkowej wynosząca nawet 15,1 m3 oraz maksymalna ładowność sięgająca 1630 kg.
  • system Pro Power Onboard, który pozwala na własne zasilanie wielu urządzeń.

Sukces E-Transita jest ważny. Ford nie może jednak spocząć na laurach

Oczywiście warto pamiętać o jednym. Być może do Forda E-Transita należy blisko 33,5 proc. rynku elektrycznych dostawczaków. I być może w 2023 r. klienci wybrali aż 833 takie pojazdy. Realnie analizują sytuację, można jednak stwierdzić, że to mimo wszystko nie są dane przesadnie imponujące. W zeszłym roku rynek pojazdów dostawczych do 3,5 tony został "wyceniony" w Polsce na 64 522 sprzedane auta. Wynik E-Transita stanowi zatem nieco ponad 1 proc. ogólnego zbytu tego typu pojazdów. To z kolei prowadzi tylko do jeszcze jednego wniosku. Do poważnej ekspansji e-dostawczakom na rynku samochodów nowych w Polsce zostało jeszcze nieco pracy do wykonania.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.