77-latkowi bardzo się śpieszyło. Pchał się pod koła pociągu i uszkodził rogatki

Pośpiech to zły doradca. Przekonał się o tym 77-latek, który zignorował czerwone światło, po czym wjechał na przejazd kolejowy, uszkadzając przy tym rogatki. Za swój skrajnie nieodpowiedzialny czyn otrzymał wysoki mandat.

Ignorowanie czerwonego światła to zawsze ryzykowny pomysł, nieważne czy mówimy o skrzyżowaniach, czy też przejazdach kolejowych. Niestety, wielu kierowców wychodzi z założenia, że im na pewno żadne niebezpieczeństwo nie grozi, co w niektórych wypadkach kończy się katastrofalnie. Na szczęście, w przypadku ukaranego przez garwolińskich policjantów 77-latka tak nieodpowiedzialny czyn nie miał tragicznego finału. Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie Gazeta.pl

77-latek złamał przepisy. Skończył z wysokim mandatem

Kilka dni temu policjanci ruchu drogowego garwolińskiej komendy zajęli się sprawą uszkodzonych rogatek na przejeździe kolejowym w Rudzie Talubskiej. Jak przekazuje oficer prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Garwolinie, podkom. Małgorzata Pychner - "Funkcjonariusze ustalili, że kierujący lexusem zignorował nadawany sygnał czerwony i wjechał na przejazd w trakcie opuszczania zapór. Jedną rogatkę wyłamał, a następnie zatrzymał się przy drugiej, która opadła mu na maskę. Kierowca odjechał z miejsca zdarzenia". Wszystko zarejestrowała kamera monitoringu.

Zobacz wideo

Policjanci szybko namierzyli sprawcę tej niebezpiecznej sytuacji. Okazał się nim 77-latek. W związku z popełnionym wykroczeniem stróże prawa nałożyli na niego 2 tys. zł mandatu i 15 punktów karnych. "Przypominamy, że pulsujące czerwone światła na przejazdach kolejowych to nie ostrzeżenie. To zakaz wjazdu na przejazd. Ignorowanie znaków i sygnałów świetlnych jest wciąż główną przyczyną wypadków na przejazdach w Polsce" - dodaje podkomisarz Pychner.

Krótka powtórka z przepisów

Kierujący pojazdem jest obowiązany:

  • zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd zachować szczególną ostrożność;
  • przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;
  • prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;
  • w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.

Kierującemu pojazdem zabrania się:

  • objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
  • wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
  • wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
  • omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.