W Turcji ruszyła produkcja nowej Toyoty C-HR. Powstają tam również baterie do hybryd plug-in

W zakładach Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) w miejscowości Sakarya, ruszyła seryjna produkcja Toyoty C-HR drugiej generacji. W fabryce budowane będą auta we wszystkich wersjach napędu, a także baterie trafiające do hybryd plug-in.

Toyota C-HR to jeden z najważniejszych modeli koncernu w Europie. Od momentu debiutu pierwszej generacji sprzedano ponad 800 tys. egzemplarzy tego crossovera, a Toyota w tym czasie powiększyła swój udział w europejskim rynku z 4 proc. do 7 proc. Model C-HR cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, a druga generacja jest autem znacznie lepszym w stosunku do poprzednika. Więcej o nowych samochodach przeczytasz na Gazeta.pl.

W ofercie trzy układy napędu hybrydowego

Produkowane w Turcji auto wyróżnia nowa gama napędów zelektryfikowanych o jeszcze większym zasięgu w trybie elektrycznym i niższych emisjach. W ofercie są warianty 1.8 Hybrid (140 KM) oraz 2.0 Hybrid (197 KM) w wersji z napędem na przód lub napędem na cztery koła AWD-i. Na szczycie znajduje się napęd 2.0 Plug-in Hybrid o mocy 223 KM.

Modernizacja tureckich zakładów pochłonęła 308 mln euro

Toyota zainwestowała 308 mln euro w modernizację zakładów TMMT w związku ze stałym rozszerzaniem gamy samochodów zelektryfikowanych. W zakładach oprócz Corolli Sedan oraz nowej Toyoty C-HR PHEV montowane będą także po raz pierwszy w Europie baterie do hybryd plug-in. Łączna zdolność produkcyjna baterii wynosi 75 tys. zespołów akumulatorów rocznie.

Cieszymy się z rozpoczęcia produkcji nowej Toyoty C-HR oraz rozszerzenia możliwości produkcyjnych TMMT o hybrydy plug-in oraz baterie. Wpisuje się to w realizację koncepcji wielotorowego podejścia do elektryfikacji Toyota oraz przybliża do całkowitej redukcji emisji CO2 w gamie aut oferowanych w Europie do 2035 roku

- powiedział Yoshihiro Nakata, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe.

Toyota zobowiązała się do osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2040 roku, a w swoich fabrykach planuje zrealizować ten cel już w 2030 roku. W zakładach TMMT już wprowadzono szereg rozwiązań, które ograniczają zużycie energii oraz pozwalają na korzystanie prądu z odnawialnych źródeł. W fabryce stosowane są już nowe techniki lakiernicze, które redukują emisję CO2, a także bezemisyjne systemy wentylacyjne, a do zasilania służy energia słoneczna.

Zobacz wideo W momencie wprowadzenia do sprzedaży wyglądała jak pojazd z przyszłości
Więcej o:
Copyright © Agora SA