Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Zła passa nie opuszcza Grupy Volkswagen. Najpierw prace musiała przerwać fabryka w portugalskim Setubal produkująca T-Roca, a następnie padło na zakład w Wolfsburgu. Teraz dołącza do nich montownia w czeskich Kvasinach.
Produkowane są tam SUV-y Kodiaq i Karoq i limuzyna Superb. Wygląda na to, że klienci oczekujący na któryś z tych modeli muszą uzbroić się w cierpliwość. Choć na razie ogłoszono wstrzymanie produkcji na tydzień, to trudno przewidzieć dokładny czas przestoju. Lista zakładów może jednak wzrosnąć, a zagrożny może być także ten główny w Mlada Boleslav. Na ten moment prace tam jednak trwają, choć w ograniczonym zakresie.
Ze względu na zakłócenia w dostawach komponentów w całym łańcuchu dostaw Grupy Volkswagen, w nadchodzącym okresie Skoda Auto również będzie borykać się z niedoborami
- czytamy w oficjalnym komunikacie Skody.
Powodzie, które nawiedziły Słowenię okazały się największymi w historii tego kraju. Poza utrudnieniami dla mieszkańców wprowadziły też zamęt w europejskim przemyśle motoryzacyjnym. Wstrzymały produkcję w KLS Ljubno, zakładzie produkcji pierścieni zębatych. Co ważne, zaopatruje on ponad 80 proc. europejskiego rynku motoryzacyjnego. Zakład ma nadzieję na ponowne uruchomienie części produkcji w październiku.
Choć produkcja w macierzystej fabryce w Wolfsburgu nie została przerwana, to producent był zmuszony skrócić godziny pracy ze względu na ograniczenie produkcji. Zmiana będzie obowiązywać od 11 do 29 września. Z tamtejszych taśm wychodzą modele Tiguana oraz Golfa. Produkcję ograniczono również w Hanowerze, a w Emden może dochodzić do pojedynczych odwołań zmian pracowniczych.
Choć w kontekście Toyoty przede wszystkim głośno było o przestoju fabryk w Japonii, to w tym samym czasie doszło do wstrzymania prac również w Czechach. Tamtejsza fabryka położona w Kolinie ogłosiła 22 sierpnia, że przerywa produkcję co najmniej do 15 września. Powodem był pożar na terenie zakładu, w którym powstaje model Aygo X. Źródło: Reuters.