Polacy mogą tylko marzyć o tej królewskiej Toyocie. Limuzyna bardzo się zmieniła

Crown żyje i ma się świetnie. Na dowód tego Toyota pokazuje pełną gamę modelową nowej wersji. A w niej sedan zyskał trzech braci, a w tym crossovera i SUV-a. Napęd? Ten będzie oczywiście hybrydowy.

O nowościach motoryzacyjnych opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

Crown przez blisko 70 lat był nobliwym i eleganckim sedanem segmentu E, który stał nieco w rozkroku między ofertą Toyoty a Lexusa. Japończycy już chwilę temu pokazali pomysł na model XVI generacji (tak, szesnastej!). I nie będzie to jeden model, a raczej gama modelowa.

Zobacz wideo Nowe radiowozy wyposażone w sprzęt do kontroli stanu technicznego pojazdów

Nowa Toyota Crown: platforma GA-K i cztery wersje nadwoziowe

Podstawą do budowy nowej Toyoty Crown stała się platforma podłogowa GA-K. To dokładnie ta sama, na której zbudowana została aktualna wersja SUV-a RAV4 i limuzyny Camry. To również dokładnie ta sama płyta, która stała się podstawą dla Lexusów NX i RX. Nowoczesny fundament i jeszcze bardziej nowoczesne nadwozie. Design to połączenie gładkich kształtów i ostrych linii. W skrócie, tak właśnie wygląda współczesny język stylistyczny japońskiej marki w pełnej krasie. A dodatkowo w nowej odsłonie obok sedana (Crown Sedan) w sprzedaży pojawi się także crossover (Crown Crossover), hatchback (Crown Sport) i SUV (Crown Estate).

Różne wersje nadwozia Toyoty Crown
Różne wersje nadwozia Toyoty Crown Toyota

Platforma GA-K oznacza dla modelu Crown dobre przygotowanie dla napędów hybrydowych, ale jeszcze kilka innych cech. Warunkuje m.in. konstrukcję zawieszenia pojazdu. Przednie koła Toyoty będą resorowane za pomocą kolumn McPhersona. Tylna oś ma pracować w oparciu o wielowahacze.

Do napędu nowej Crown posłużą dwie hybrydy

Gama modelowa Toyoty Crown składa się z czterech wersji. Odmiany silnikowe będą dwie. Obydwie okażą się hybrydowe. Mowa o jednostkach:

  • 2.4 Turbo Hybrid System – układ napędowy składa się z 4-cylindrowego, doładowanego silnika, który współpracuje m.in. z systemem e-Axle, czyli elektrycznym czteronapędem realizowanym za sprawą dodatkowej e-jednostki zamontowanej przy tylnej osi. Innowacją jest bipolarna bateria niklowo-wodorkowa.
  • 2.5 Hybrid – układ napędowy opiera się o wolnossący motor 2,5 litra, który współpracuje z bipolarnym akumulatorem Ni-MH.

Czy nowa Toyota Crown pojawi się w Europie?

Toyota wskazała już 40 rynków, na których będzie sprzedawany model Crown. Aż 40 rynków? Według planów roczna sprzedaż ma sięgać 200 000 egzemplarzy. Taka ilość miejsc zbytu może pozwolić na osiągnięcie tak dużego wolumenu. Gdzie pojawi się Crown XVI? W Japonii, w krajach azjatyckich czy Australii. Jak na razie nie ma żadnych planów na to, aby nowa generacja z pełną gamą modelową weszła do sprzedaży na Starym Kontynencie. Tu największymi Toyotami pozostanie Camry i Highlander.

Nowa Toyota Crown będzie produkowana w Japonii, w dwóch supernowoczesnych fabrykach – Motomachi i Tsutsumi.
Więcej o: