• Link został skopiowany

Statystyki ofiar na drogach UE. Jest coraz bezpieczniej. A Polska?

Liczba śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w Unii Europejskiej spadła o prawie 13 proc. w 2021 roku w porównaniu z rokiem 2019 - poinformowało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA). Jak na tle całej UE wypadła Polska?
Wypadek na autostradzie A4
KPP Krapkowice

Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Drogi UE są coraz bezpieczniejsze? Tak wynika z raportu unijnej bazy CARE. Największą liczbę ofiar śmiertelnych wypadków drogowych na milion mieszkańców w UE (92) zanotowano w 2021 roku w Bułgarii. Na drugim biegunie znalazła się Szwecja z 20 wypadkami śmiertelnymi. W naszym kraju doszło w omawianym okresie do 59 tragicznych zdarzeń na drogach

Zobacz wideo Nagranie wypadku na trasie S12. Cztery osoby trafiły do szpitala

Według liczb bezwzględnych najwięcej ofiar śmiertelnych na terenie Unii Europejskiej zanotowano na terytorium Francji - 2994 przypadki. Na drugim biegunie znalazła się Malta, co wcale nie dziwi przy jej malutkiej powierzchni i zaludnieniu - 9 zgonów. W obydwu krajach mimo to widoczny jest znaczny spadek względem poprzednio omawianego roku 2019.

Liczby bezwzględne w Polsce Jest bezpieczniej na drogach

Za rok 2021 w Polsce odnotowano 2245 wypadków, w wyniku których drogowcy ponieśli śmierć. Choć ta liczba nadal jest zbyt wielka, mamy jednak powód do optymizmu. Przyrównując te dane do tych sprzed dwóch lat, współczynnik zgonów spadł aż o 22,8 proc. A przypominamy, że wówczas nie obowiązywały na terenie naszego kraju tak restrykcyjne przepisy, jakie wprowadzano w tym oraz poprzednim roku. Możemy więc przypuszczać, że przy kolejnym spisie ta statystyka będzie się prezentować znacznie lepiej. 

Drogi na terenie UE coraz bezpieczniejsze? Prawie w każdym kraju mniej zgonów

Liczba śmiertelnych ofiar wypadków drogowych spadła w 22 z 27 państw członkowskich UE w 2021 r. (w porównaniu z 2019 r.). Wpływ na ten stan ma wciąż postępująca współpraca organów państw członkowskich w zakresie bezpieczeństwa drogowego, wspólne monitorowanie zachowań kierowców i stały wzrost świadomości kierowców za kółkiem. Choć nadal „trup ściele się gęsto" i to zdecydowanie za często, to zmierzamy w coraz lepszym kierunku. Źródło: IBRM Samar

Więcej o: