Program Budowy 100 obwodnic (PB100) to jedna z inicjatyw rządu, która na pewno podoba się kierowcom. Obwodnice znacznie ułatwiają życie mieszkańcom. Nie tylko skracają czas przejazdu kierującym, ale także wyrzucają transport z miejscowości. To znacznie poprawia komfort życia i bezpieczeństwo. Osobówki i ciężarówki nie muszą już jechać przez miasto. PB100 właśnie rusza na Podkarpaciu. O polskich drogach przeczytasz więcej na stronie głównej gazeta.pl.
W najnowszym komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała listę obwodnic, które dostaną kierowcy w województwie podkarpackim. Liczy osiem pozycji. GDDKiA podaje, że każda będzie drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) Wybudowane zostaną skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) oraz odcinki dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległych?terenów, a w razie potrzeby okoliczne drogi będą przebudowywane. Oto cała ósemka:
O Programie Budowy 100 obwodnic przypomnieliśmy sobie nie bez powodu. Właśnie ogłoszono przetarg na zaprojektowanie i budowę II etapu obwodnicy Sanoka w ciągu DK28. To pierwszy zadanie z PB100 na Podkarpaciu, które zostanie skierowane do realizacji. GDDKiA podaje, że budowa ma zostać ukończona w 39 miesięcy od daty podpisania umowy.
Wykonawca zbuduje odcinek drogi krajowej o długości ok. 3 km. Na odcinku przebiegającym po istniejącej DK84, droga wyposażona zostanie w pas wielofunkcyjny. W ramach zadania wybudowane zostaną m.in. dwa skrzyżowania typu rondo w miejscach krzyżowania się obwodnicy z istniejącymi drogami krajowymi (DK84 i DK28). Wykonane zostaną też chodniki, ścieżki pieszo - rowerowe oraz jezdnie dodatkowe do obsługi przyległych nieruchomości. Przed drogowcami stoi też prawdziwe wyzwanie.
Przy budowie nowych dróg często piszemy o obiektach inżynieryjnych, które powstają wraz z nimi. W przypadku obwodnicy Sanoka wykonawca nie będzie mógł narzekać na nudę. Będzie musiał wybudować cztery mosty, trzy przepusty i mur oporowy.
Największym wyzwaniem będzie budowa mostu nad linią kolejową i rzeką San o długości całkowitej ponad 300 m i przęśle nurtowym o długości 150 m. Dodatkowo droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska
- komentuje GDDKiA w swoim komunikacie. Ogłoszenie przetargu skomentowały najważniejsze osoby w ministerstwie: minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz wiceminister infrastruktury Rafał Weber. Czy czujne oko polityków sprawi, że nie będzie opóźnień? Mamy taką nadzieję.