Coachbuild jest motoryzacyjnym odpowiednikiem haute couture. Tak przedstawia swój ekskluzywny oddział Rolls-Royce. W tym przypadku od początku tworzenia szkiców sylwetki auta, aż po wybór wykończenia zaangażowany jest klient, a usługa jest dostępna wyłącznie na zaproszenie. Jak można się tez domyślić, za tą wyjątkowość trzeba też słono zapłacić, dlatego trudno się dziwić, że najnowsze dzieło Rolls-Royca haute couture stało się od razu najdroższym autem na świecie. Oczywiście w tym przypadku oficjalny cennik nie istnieje, ale nieoficjalne różne źródła podają, że nowe dzieło RR będzie kosztowało od 25 do nawet 30 mln dolarów.
La Rose Noire Droptail czerpie inspirację z francuskiej róży znanej jako Black Baccara, ulubionego kwiatu rodziny, która go zamówiła. Jest pomalowany na unikalne czerwone wykończenie, które zostało zaprojektowane tak, aby wyglądało prawie jak "czerń w cieniu", ale w słońcu widać perłowoczerwoną poświatę. Rolls-Royce stworzył tę specjalną farbę przez połączenie dwóch odcieni czerwieni, które nazwał "True Love" oraz "Mystery".
W odróżnieniu od modeli Rolls-Royce Sweptail i Boat Tail, Droptail nie opiera się na tej samej platformie Architecture of Luxury, co Cullinan, Ghost i Phantom. Zamiast tego ma nowe, własne podwozie samonośne wykonane z aluminium, stali i włókna węglowego. Mimo że podstawy są odmienne, samochód napędza 6,75-litrowy silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje 593 KM i 840 Nm momentu obrotowego. Chociaż osiągi to nie kluczowy aspekt tego auta, pojawia się zasadne przypuszczenie, że Droptail może przyspieszyć do 100 km/h w poniżej 5,0 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 250 km/h.
Zewnętrzny design Droptail wyróżnia się od innych modeli Rolls-Royce'a. Przód jest stosunkowo konwencjonalny, z dużą chromowaną atrapą chłodnicy i smukłymi reflektorami LED. Nadwozie prezentuje się opływowo, zwężając się ku tyłowi z nowym zestawem tylnych świateł. Spoiler i innowacyjna pokrywa bagażnika dodają stylu. Model ma także składany dach wykonany z włókna węglowego, który zawiera panele elektrochromowe.
Wnętrze La Rose Noire jest opisane jako "najbardziej wyjątkowy element" pojazdu. Według RR poświęcono mu bardzo dużo czasu - udoskonalanie tego szytego na miarę wnętrza trwało prawie dwa lata. Elementem przewodnim są tu opadające płatki róż, które pojawiły się m.in. na dużych panelach. Wykonano je z 1603 segmentów forniru z czarnego drewna. Fotele są wyściełane kombinacją czerwonego "True Love" i "Mystery". W desce rozdzielczej natomiast umieszczono prawdziwy smaczek - zegarek Audemars Piguet o średnicy 43 mm, który można odpiąć i nosić na ręku. Czy można wymyślić to lepiej?
Wiaodmo też, że zleceniodawcy zamówili spersonalizowaną skrzynię na szampana pasującą do samochodu, zawierającą ręcznie wytwarzane kieliszki do szampana i specjalną tacę do serwowania tego zacnego trunku.
Źródło: carscoops.com, autoevolution.com