W Polsce można kupić limitowanego Lexusa LC 500. Wnętrze jest w kolorze zbroi samurai

Ultimate Edition to limitowana wersja Lexusa LC 500 i Lexusa LC 500 Convertible. Do wyróżników należy specjalny lakier, kolorystyka wnętrza, elementy aerodynamiczne, zmodyfikowany silnik V8 czy specjalnie dostrojony tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Ile trzeba zapłacić w Polsce za wypasioną edycję modelu LC?

Lexus przyjmuje w Polsce zamówienia na limitowaną wersję modeli LC 500 i LC 500 Convertible. Cena? Nadwozie coupe z plakietką Ultimate Edition kosztuje 754 900 zł, a za kabriolet trzeba zapłacić 781 900 zł. Specjalna edycja otrzymała parę zmian pod kątem mechanicznym. Charakterystyka pracy tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu jest bardziej agresywna. Więcej o nowych samochodach przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.

Pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 464 KM został dostrojony pod kątem lepszego brzmienia, bardziej aksamitnej pracy i lepszej reakcji na gaz. Coupe od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,7 sekundy, a odmiana z miękkim dachem potrzebuje 5 sekund. Prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 270 km/h.

Wyjątkowa biel i dodane spoilery

Lakier Hakugin White w odcieniu białego matu nawiązuje do bieli sportowych aut Lexusa z kultowym modelem LFA na czele. Satynowy, biały lakier jest połączony z kontrastującymi detalami w kolorze czerni. Z przodu na czarno pomalowano osłonę chłodnicy, obramowania reflektorów, osłony spryskiwaczy, elementy ozdobne przedniego zderzaka oraz lusterka. Z tyłu czarne są osłony tylnych lamp, spód zderzaka oraz obramowanie rur wydechowych.

Dodatkowo na aucie pojawiają się rozwiązania aerodynamiczne inspirowane lotnictwem. W przednim zderzaku zamontowano specjalne lotki, które poprawiają prowadzenie oraz stabilne zachowanie samochodu dzięki regulowaniu przepływu powietrza na bokach zderzaka, a także redukują unoszenie przedniej części auta. Kolejną lotniczą inspiracją jest w modelu coupe czarny, tylny spojler wykonany z włókna węglowego. Obręcze kół wykonane z kutego aluminium są 21-calowe.

Wnętrze w kolorze zbroi japońskich samurai

Lexus LC Ultimate Edition ma też zarezerwowaną dla tej wersji kolorystkę wnętrza Kachi-Blue. To nawiązanie do zbroi japońskich samurai, która była w odcieniu niebiesko-czarnym zwanym "kaichi-iro", co po japońsku oznacza zwycięstwo. We wnętrzu przy dźwigni zmiany biegów zamontowano także aluminiową tabliczkę z numerem egzemplarza. Konsola środkowa oraz boczki drzwi wykonano z Alcantary, a nakładki progowe mają napis "Limited Edition".

Tak jak w pozostałych wersjach LC i LC Convertible z roku modelowego 2024, wersja Ultimate Edition ma 12,3-calowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, asystentem głosowym Lexus Concierge, bezprzewodową łącznością ze smartfonem poprzez Apple CarPlay oraz przewodową za pośrednictwem Android Auto. Przy pomocy aplikacji Lexus Link kierowca może zdalnie uruchomić klimatyzację, by ogrzać lub schłodzić wnętrze, a także otworzyć lub zamknąć auto. Standardem jest też 13-głośnikowy system audio Mark Levison Surround Sound System oraz wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Samochód ma też zaktualizowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Komfort podróżowania niczym w prywatnym odrzutowcu? Recenzja Lexusa LM [autopromocja]
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.