W dniach 7-11 czerwca policja prowadziła wzmożone działania na drogach w związku z długim weekendem, który rozpoczął się w święto Bożego Ciała. W tych dniach funkcjonariusze prowadzący akcję "bezpieczny weekend", obserwujący zwiększoną aktywność kierowców oraz niechronionych uczestników ruchu drogowego, m.in. pilnowali porządku na drogach, mierzyli prędkość zmotoryzowanych, podczas zatrzymań sprawdzali trzeźwość, a także badali stan techniczny pojazdów. Aktualności z polskich dróg znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Zakończyły się działania policji ruchu drogowego dotyczące zabezpieczenia długiego weekendu, związanego również z obchodami święta Bożego Ciała. Podczas 5 dni policyjnych działań odnotowaliśmy 327 wypadków drogowych, w których zginęły 34 osoby, a 371 osób zostało rannych. W tym czasie zatrzymano też 1729 nietrzeźwych kierujących oraz odnotowano 439 wykroczeń polegających na znacznym przekroczeniu prędkości, czyli powyżej 50 km/h w obszarze zabudowanym. Średnio na drogach w tym czasie ponad 4 tys. policjantów ruchu drogowego codziennie dbało o bezpieczeństwo uczestników ruchu.
- poinformował redakcję Moto.pl nadkom. Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Dane dotyczące wypadków i osób, które odniosły śmiertelne obrażenia w długi czerwcowy weekend są nieco lepsze niż w analogicznym okresie 2022 roku. Z policyjnych statystyk wynika, że wypadków było mniej o 35, liczba ofiar jest taka sama (34), mniej osób rannych o 29, mniej ujawnionych nietrzeźwych o 178 osób. Przekroczeń prędkości było mniej o 209 przypadków.
Najbardziej tragicznym dniem w tym długim weekendzie było same Boże Ciało, kiedy doszło do 67 wypadków drogowych, w których zginęło aż 13 osób. W środę w dzień wyjazdowy było 95 wypadków, a w zdarzeniach tych śmierć poniosło 11 osób. W ostatnich dniach widać dużą ilość ofiar wśród motocyklistów - jest ich 9, a także jeden kierujący quadem, jeden motorowerzysta, jeden rowerzysta
- komentuje nadkom. Robert Opas, który dodaje:
Jedną z najczęstszych przyczyn wypadków z udziałem motocyklistów jest według wstępnych ustaleń, przede wszystkim nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu. Część z tych wypadków to też wina samych motocyklistów, gdzie najprawdopodobniej bez udziału innych pojazdów uderzają w drzewo lub inne przeszkody. Zdradliwymi czynnikami są też m.in. piękna pogoda oraz niedostosowanie prędkości do warunków ruchu.