Toyota Yaris po poprawkach z mocniejszą hybrydą i garścią ulepszeń

Toyota rozszerza gamę Yarisa Hybrid o nowy napęd hybrydowy o większej mocy i lepszej dynamice. Auto zyskuje też ulepszone systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania Toyota T-Mate, w tym najnowszą generację Toyota Safety Sense. Do tego dochodzą nowe cyfrowe zegary, odświeżony system multimedialny oraz cyfrowy kluczyk.

Polacy od lipca będą mogli składać zamówienia na poprawioną Toyotę Yaris Hybrid. Pozycjonowany w segmencie B samochód zyskuje nowy napęd. Niskoemisyjny trzycylindrowy silnik 1.5 (do tej pory o mocy systemowej 115 KM i 141 Nm) zyskał dodatkowy wariant o mocy 130 KM i 185 Nm. Moc zwiększono dzięki zastosowaniu przekładni hybrydowej piątej generacji, mocniejszego silnika elektrycznego, a także ulepszeniu oprogramowania układu sterowania mocą (PCU). Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Zastosowane zmiany oznaczają szybsze reakcje na wciśnięcie pedału gazu i przekładają się na szybsze przyspieszanie od 0 do 100 km/h, ale też na lepszą elastyczność auta. Yaris Hybrid 130 rozpędza się od 0 do 100 km/h o pół sekundy szybciej (9,2 s), krótszy jest też czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h (7,5 s). Prędkość maksymalna nie uległa zmianie i wynosi tak samo 175 km/h. Emisja CO2 to wynik 96-116 g/km. 

130-konna hybryda będzie dostępna w standardzie w wersjach wyposażenia GR Sport oraz Premiere Edition. Dotychczasowy układ o mocy 116 KM będzie oferowany w nowym Yarisie równolegle. Wersja specjalna Premiere Edition będzie oferowana w z zupełnie nowym lakierem Neptune Blue w połączeniu z czarnym dachem (lub z lakierami Platinum Pearl White i Silver Metallic). Niebieski motyw będzie obecny także we wnętrzu na przeżyciach foteli oraz listwach dekoracyjnych deski rozdzielczej i boczków drzwi. Samochód w tej wersji otrzyma też nowe, 17-calowe felgi aluminiowe.

Nowe zegary i multimedia

Poprawiony Yaris zyskuje nowe wyświetlacze przed kierowcą oraz systemu multimedialnego wraz z nowymi funkcjami. Cyfrowe zegary w zależności od wersji mają rozmiar 7" lub 12,3", a ekran systemu multimediów ma przekątną 9 lub 10,5".  7-calowy wyświetlacz jest standardem w wersji Comfort, a 12,3-calowy w wersjach Executive, GR Sport i Premiere Edition.

System multimedialny Toyota Smart Connect ma szybki oraz intuicyjny interfejs, a standardem jest nawigacja w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym. Częścią systemu jest inteligentny asystent głosowy, który reaguje na komendę "Hej Toyota" i rozumie naturalną mowę ludzką. Yaris łączy się bezprzewodowo ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto. Aktualizacje oraz nowe funkcje systemu multiemediów mogą być dodawane over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie.

Toyota Yaris po liftingu wnętrzaToyota Yaris po liftingu wnętrza Fot. Toyota

Cyfrowy kluczyk dostępny w Yarisie

Poprawiony Yaris dostępny będzie z cyfrowym kluczykiem. Połączony z aplikacją MyT da dostęp do auta aż pięciu użytkownikom przy pomocy ich smartfonów. Został zaprojektowany z myślą o wygodzie użytkowania, może otworzyć lub zamknąć drzwi, a także uruchomić auto bez konieczności wyjmowania telefonu z kieszeni lub torebki.

Cyfrowy kluczyk zwiększa funkcjonalność aplikacji MyT, która umożliwiała zdalne otwieranie i zamykanie auta, obsługę układu klimatyzacji, a także włączenie świateł awaryjnych, by znaleźć auto na zatłoczonym parkingu. Cyfrowy kluczyk jest kompatybilny z telefonami z systemami Apple i Android.

W nowym Yarisie poprawiono bezpieczeństwo. Pakiet Toyota T-Mate jest w standardzie, a jego funkcje zostały rozbudowane i ulepszone m.in. o najnowszą generację Toyota Safety Sense. Doszły kolejne systemy wsparcia kierowcy, a za sprawą nowej kamery oraz nowych radarów o lepszych parametrach znacząco zwiększyła się liczba wykrywanych niebezpiecznych sytuacji. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Autosacrum 2023. Tak wygląda wielkie święcenie samochodów w Podkowie Leśnej
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.