Takiej sytuacji na europejskim motoryzacyjnym rynku jeszcze nie było. Po pierwszych czterech miesiącach 2023 roku Polska jest największym rynkiem Lexusa w Europie. W Top 3, za Polską w zestawieniu znalazły się rynki brytyjski (3437 aut) i hiszpański (1971 aut). Wynik polskiego oddziału Lexusa wyróżnia się nie tylko liczbą sprzedanych samochodów, ale także wzrostem. W porównaniu z pierwszymi czterema miesiącami poprzedniego roku to aż o 164 proc. więcej nowych aut, które trafiły do klientów. Żaden inny oddział w Europie Zachodniej i Środkowej nie może pochwalić się trzycyfrowym progresem. W tym samym czasie rynek aut premium w Europie powiększył się o 16 proc.
Okazuje się, że w kwietniu Polacy kupili 1335 Lexusów, o blisko 500 egzemplarzy więcej niż Brytyjczycy i ponad 500 więcej niż Hiszpanie. To wzrost o 69 proc. w porównaniu z kwietniem 2022 roku. Więcej o polskim rynku motoryzacyjnym piszemy na Gazeta.pl..
W całej Europie Lexus sprzedał od stycznia do kwietnia 19 359 samochodów. To wzrost o 13 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Kwiecień był szczególnie udanym miesiącem dla marki w Europie. Sprzedano 6390 Lexusów, czyli o 80 proc. więcej niż w kwietniu 2022 roku.
Europejską sprzedaż Lexusa napędzają SUV-y i crossovery, które stanowią aż 86 proc. wszystkich nowych aut, które wyjeżdżają na drogi. Europa chętnie kupuje też samochody z napędami zelektryfikowanymi – hybrydy, hybrydy plug-in oraz auta elektryczne na baterie to 84 proc. wszystkich nowych Lexusów kupowanych w Europie.
Bestsellerem marki na Starym Kontynencie jest Lexus NX. Do kwietnia sprzedano 7070 tych aut (+30 proc.). Na drugim miejscu plasuje się Lexus UX (4339 egzemplarzy, +106 proc.), a trzeci jest Lexus RX (4166 egzemplarzy, +22 proc.), którego piąta generacja w pierwszym kwartale 2023 roku zadebiutowała w salonach.