Lexus LM trafił do sprzedaży w Polsce. Cztery miejsca kosztują więcej od siedmiu

Lexus LM to model łączący komfort ekskluzywnej limuzyny z nadwoziem osobowego vana. Polski oddział japońskiej marki rozpoczął przyjmowanie zamówień na to specyficzne auto. Odmianę 7-miejscową wyceniono na 599 900 zł, a wersja 4-miejscowa kosztuje 729 900 zł.

Lexus LM debiutuje w Europie w segmencie luksusowych minivanów. Model ten został zaprojektowany od podstaw jako pojazd, w którym komfort podróżowania może równać się z tym z prywatnych odrzutowców. Samochód występuje w dwóch wersjach, które różnią się liczbą foteli oraz wyposażeniem przestrzeni pasażerskiej. Tapicerka wnętrza dostępna jest w dwóch kolorystykach – piaskowej oraz czarnej. Więcej o nowych samochodach przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.

Wersja 7-miejscowa wyceniona na 599 900 zł

Samochód w konfiguracji 7-miejscowej ma regulowane dwa fotele VIP w drugim rzędzie z funkcją masażu, wentylacją, podgrzewaniem oraz z wysuwanymi stolikami. W trzecim rzędzie są trzy miejsca, a fotele można złożyć i powiększyć przestrzeń bagażową. Z przodu i z tyłu pojazdu jest automatyczna klimatyzacja, dostępne jest gniazdko 220V, elektrycznie sterowane rolety boczne oraz kolorowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie (HUD).

Odmiana dla siedmiu osób ma 21-głośnikowy system audio Mark Levinson oraz dodatkowy 14-calowy ekran dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń, do którego mogą podłączyć urządzenie przez złącze HDMI. Z przodu znajduje się bezprzewodowa ładowarka do telefonów. Szyby boczne oraz tylna są przyciemniane, auto ma także panoramiczny dach. 

 

Lexus LM w wersji 4-miejscowej wyceniony na 729 900 zł

Wariant 4-miejscowy jest samochodem o komforcie na niespotykanym poziomie. W drugim rzędzie zamontowano elektrycznie regulowane fotele VIP z rozszerzoną funkcją masażu, wentylacją i podgrzewaniem. Fotele można rozłożyć do pozycji leżącej, są też wysuwane i rozkładane stoliki dla każdego z pasażerów. Zagłówki w fotelach również są podgrzewane. Przestrzeń pasażerska ma przyciemnianą elektrochromatycznie przegrodę wnętrza, która jest opuszczana.

Imponującym elementem jest 48-calowy ekran z wyjściem HDMI z możliwością podzielenia obrazu na dwa niezależne widoki, 23-głośnikowy system audio Mark Levinson, bezprzewodową ładowarkę do telefonów w drugim rzędzie siedzeń, schowek z lodówką, gniazdo 220V. Ponadto klimatyzacja automatyczna przestrzeni pasażerskiej ma czujnik IR, który pozwala dobrać idealną temperaturę. Standardem jest też cyfrowy kluczyk. Boczne i tylne szyby są przyciemniane, jest też dach panoramiczny.

Lexus LMLexus LM Fot. Lexus

Lexus LM z napędem hybrydowym

LM powstał na platformie GA-K, z której wcześniej korzystały modele NX i RX, co gwarantuje nisko położony środek ciężkości i wysoką sztywność nadwozia. Sygnatura LM 350h oznacza 2.5-litrowy napęd hybrydowy. Układ znany z modeli NX 350h oraz RX 350h jest cichy oraz cechuje się dobrymi osiągami. Jego łączna moc maksymalna wynosi 250 KM, a maksymalny moment obrotowy to 239 Nm. Samochód może rozpędzić się do 190 km/h. Standardem w modelu LM jest inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR oraz zawieszenie adaptacyjne o zmiennej charakterystyce tłumienia (AVS). Samochód jest dobrze wyciszony m.in. dzięki zastosowaniu akustycznych szyb (przedniej, tylnej i bocznych).

Biznesowy van otrzymał pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + trzeciej generacji z systemem ochrony przeciwzderzeniowej z funkcją monitorowania kierowcy (PCS) z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, kamerę cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni wokół samochodu, asystenta parkowania, system monitorowania martwego pola (BSM), system zapobiegający otwarciu drzwi w razie ryzyka kolizji oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA). W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Niecierpliwa kierująca busem pożegnała się z prawem jazdy
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.