Lexus LM trafił do sprzedaży w Polsce. Cztery miejsca kosztują więcej od siedmiu

Lexus LM to model łączący komfort ekskluzywnej limuzyny z nadwoziem osobowego vana. Polski oddział japońskiej marki rozpoczął przyjmowanie zamówień na to specyficzne auto. Odmianę 7-miejscową wyceniono na 599 900 zł, a wersja 4-miejscowa kosztuje 729 900 zł.

Lexus LM debiutuje w Europie w segmencie luksusowych minivanów. Model ten został zaprojektowany od podstaw jako pojazd, w którym komfort podróżowania może równać się z tym z prywatnych odrzutowców. Samochód występuje w dwóch wersjach, które różnią się liczbą foteli oraz wyposażeniem przestrzeni pasażerskiej. Tapicerka wnętrza dostępna jest w dwóch kolorystykach – piaskowej oraz czarnej. Więcej o nowych samochodach przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.

Wersja 7-miejscowa wyceniona na 599 900 zł

Samochód w konfiguracji 7-miejscowej ma regulowane dwa fotele VIP w drugim rzędzie z funkcją masażu, wentylacją, podgrzewaniem oraz z wysuwanymi stolikami. W trzecim rzędzie są trzy miejsca, a fotele można złożyć i powiększyć przestrzeń bagażową. Z przodu i z tyłu pojazdu jest automatyczna klimatyzacja, dostępne jest gniazdko 220V, elektrycznie sterowane rolety boczne oraz kolorowy projektor wyświetlający dane na przedniej szybie (HUD).

Lexus LM Lexus LM wjeżdża do Europy. To luksusowy van z telewizorem w kabinie

Odmiana dla siedmiu osób ma 21-głośnikowy system audio Mark Levinson oraz dodatkowy 14-calowy ekran dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń, do którego mogą podłączyć urządzenie przez złącze HDMI. Z przodu znajduje się bezprzewodowa ładowarka do telefonów. Szyby boczne oraz tylna są przyciemniane, auto ma także panoramiczny dach. 

 

Lexus LM w wersji 4-miejscowej wyceniony na 729 900 zł

Wariant 4-miejscowy jest samochodem o komforcie na niespotykanym poziomie. W drugim rzędzie zamontowano elektrycznie regulowane fotele VIP z rozszerzoną funkcją masażu, wentylacją i podgrzewaniem. Fotele można rozłożyć do pozycji leżącej, są też wysuwane i rozkładane stoliki dla każdego z pasażerów. Zagłówki w fotelach również są podgrzewane. Przestrzeń pasażerska ma przyciemnianą elektrochromatycznie przegrodę wnętrza, która jest opuszczana.

Imponującym elementem jest 48-calowy ekran z wyjściem HDMI z możliwością podzielenia obrazu na dwa niezależne widoki, 23-głośnikowy system audio Mark Levinson, bezprzewodową ładowarkę do telefonów w drugim rzędzie siedzeń, schowek z lodówką, gniazdo 220V. Ponadto klimatyzacja automatyczna przestrzeni pasażerskiej ma czujnik IR, który pozwala dobrać idealną temperaturę. Standardem jest też cyfrowy kluczyk. Boczne i tylne szyby są przyciemniane, jest też dach panoramiczny.

Lexus LMLexus LM Fot. Lexus

Lexus LM z napędem hybrydowym

LM powstał na platformie GA-K, z której wcześniej korzystały modele NX i RX, co gwarantuje nisko położony środek ciężkości i wysoką sztywność nadwozia. Sygnatura LM 350h oznacza 2.5-litrowy napęd hybrydowy. Układ znany z modeli NX 350h oraz RX 350h jest cichy oraz cechuje się dobrymi osiągami. Jego łączna moc maksymalna wynosi 250 KM, a maksymalny moment obrotowy to 239 Nm. Samochód może rozpędzić się do 190 km/h. Standardem w modelu LM jest inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR oraz zawieszenie adaptacyjne o zmiennej charakterystyce tłumienia (AVS). Samochód jest dobrze wyciszony m.in. dzięki zastosowaniu akustycznych szyb (przedniej, tylnej i bocznych).

Lexus RX - pierwsza generacja Lexus RX ma już 25 lat. To najpopularniejszy model w historii japońskiej marki

Biznesowy van otrzymał pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + trzeciej generacji z systemem ochrony przeciwzderzeniowej z funkcją monitorowania kierowcy (PCS) z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, kamerę cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni wokół samochodu, asystenta parkowania, system monitorowania martwego pola (BSM), system zapobiegający otwarciu drzwi w razie ryzyka kolizji oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA). W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Niecierpliwa kierująca busem pożegnała się z prawem jazdy
Więcej o: