Volkswagen Touareg po liftingu z podświetlonym logo na klapie i silnikami V6

Volkswagen przedstawia zmodernizowanego Touarega. SUV został kompleksowo zaktualizowany, zarówno wizualnie, jak i technicznie. Znaki rozpoznawcze to m.in. nowy pas przedni oraz podświetlone logo na pokrywie bagażnika.

Volkswagen Touareg to model obecny na światowych rynkach od ponad 20 lat. SUV zadebiutował w 2002 roku i obecnie jest oferowany w salonach sprzedaży pod postacią trzeciej generacji, która została wprowadzona w 2018 roku. Teraz przyszedł czas na odświeżenie. Co nowego znajdziemy w tym samochodzie? Więcej o nowościach ze świata motoryzacji piszemy na Gazeta.pl.

Pod względem stylistycznym zaostrzeniu uległy linie nadwozia. Auto łatwo będzie odróżnić od wersji sprzed liftingu m.in. po nowym wyglądzie grilla, lamp oraz zderzaków. Zmianie uległo też oświetlenie. Na froncie pojawiły się matrycowe reflektory HD LED Matrix rzucające na drogę dywan świetlny (w każdym z reflektorów umieszczono po 19 200 miniaturowych diod LED) oraz zintegrowane między nimi elementy nowej listwy świetlnej LED. Tylne światła wykorzystujące technologię diodową również zostały połączone świetlnym paskiem, a na środku znalazło się logo podświetlone na czerwono.

Od stycznia 2023 roku przepisy dopuszczają w Europie podświetlone na czerwono logo producenta. Wcześniej świecące logo marki na pokrywie bagażnika było dozwolone tylko na takich rynkach jak Chiny czy USA. Volkswagen Touareg po modernizacji to na Starym Kontynencie pierwszy model niemieckiego producenta z podświetlanym logo z tyłu.

Volkswagen Touareg (trzecia generacja po liftingu)Volkswagen Touareg (trzecia generacja po liftingu) Fot. Volkswagen

Bogate wyposażenie i modernizacja zawieszenia

Zmiany pojawiły się także we wnętrzu. Podłokietniki i panele konsoli środkowej są teraz bardziej miękkie, co ma poprawić komfort. Wyposażenie seryjnie zawiera Innovision Cockpit - połączenie cyfrowych instrumentów z urządzeniem Discover Pro Max, zawierającym ekran dotykowy o przekątnej 15". Ekran wirtualnych zegarów jest 12-calowy. Innovision Cockpit oferuje wiele funkcji, m.in. system nawigacji z mapami HD, zmodyfikowany system sterowania głosowego, a integracja ze smartfonem (Apple CarPlay i Android Auto) odbywa się bezprzewodowo. Ponadto przeprojektowano podświetlane listwy w desce rozdzielczej i dodano emblemat Touarega. W kabinie pojawiły się także gniazda USB-C.

Modyfikacji uległo standardowe podwozie ze sprężynami stalowymi oraz zawieszenie pneumatyczne. Nowa konfiguracja obu rozwiązań pozwoliła zwiększyć zakres, w którym można korzystać z osiągów samochodu przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy. Nowością jest też zastosowanie czujnika obciążenia dachu, który jest połączony z elektroniką sterującą pracą podwozia. Gdy dach nie jest obciążony auto jest bardziej zwinne, natomiast gdy zamontowany jest boks dachowy, czujnik rozpoznaje to i przekazuje tę informację do systemów wspomagania, takich jak system stabilizacji toru jazdy. Dzięki temu zwiększa się bezpieczeństwo.

Pod maską mocne silniki V6

Poprawiony Touareg zaoferuje każdy rodzaj napędu. Oprócz turbodoładowanego silnika benzynowego V6 o mocy 340 KM, obecne są dwa turbodiesle V6 w wariantach mocy 231 KM i 286 KM, a także dwie hybrydy plug-in. Pierwsza legitymuje się mocą 380 KM, a druga w odmianie wyposażenia R oferuje 462 KM. Wszystkie jednostki są standardowo połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i stałym napędem na wszystkie koła 4MOTION. Auto trafi na rynek w wariantach: Touareg, Elegance, R-Line oraz R eHybrid. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.