Odmłodzony Hyundai i20 dostał nie tylko odważny limonkowy kolor

Koreańczycy odświeżyli Hyundaia i20. Hatchback pozycjonowany w segmencie B otrzymał poprawki stylizacyjne, pakiet rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa oraz nowe funkcje łączności.

Zmodernizowany Hyundai i20 przyciąga wzrok przede wszystkim nowym kolorem nadwozia Lucid Lime Metallic, który może kontrastować z opcjonalnym czarnym dachem. Kolejne nowe lakiery to Lumen Grey Pearl i Meta Blue Pearl. Aktualizacja palety barw to jednak nie jedyna nowość dotycząca nadwozia. Nowy jest kształt przedniego zderzaka oraz zmienił się wzór osłony chłodnicy. Z tyłu przeprojektowano zderzak, który lepiej komponuje się z unikalnym designem tylnych LED-owych świateł w kształcie litery Z. Pojawiły się również nowo zaprojektowane 16- i 17-calowe obręcze kół. Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Konfigurując wnętrze można zdecydować się na ożywiający kabinę pakiet kolorystyczny Lucid Lime. Wówczas w kilku miejscach znajdą się dekory z wstawkami w kolorze limonki, a fotele będą miały nowy sportowy wzór z tapicerką przeszytą kontrastową limonkową nicią. Tradycyjne żarówki oświetlające kabinę zastąpiono technologią LED oraz dodano wielokolorowe oświetlenie nastrojowe. W opcji pojawia się system nagłośnienia BOSE Premium Sound System. Przestrzeń bagażowa samochodu mieści 352 litry ładunku, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń rośnie do 1165 litrów.

Hyundai i20 po liftinguHyundai i20 po liftingu Fot. Hyundai

Zaawansowane technologie w standardzie

Teraz Hyundai i20 będzie wyposażony seryjnie w cyfrowe zegary z 4,2-calowym wyświetlaczem LCD, gniazda USB typu C, system eCall drugiej generacji oparty na sieci 4G oraz możliwość aktualizacji map w trybie Over-the-Air (OTA). Opcjonalnie będzie można wybrać cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem i 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego, z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto, bezprzewodową ładowarkę oraz najnowszą wersją funkcji Bluelink.

Poprawiony standard zawiera także więcej systemów bezpieczeństwa. Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) działający w mieście i poza miastem, ma funkcję rozpoznawania pieszych oraz rowerzystów. System ten pomaga unikać potencjalnych wypadków z przeszkodami przed samochodem. Asystent podążania na pasie ruchu (LFA) gwarantuje utrzymanie pojazdu między liniami.

Do opcjonalnych systemów bezpieczeństwa należą: Asystent monitorowania ruchu poprzecznego (RCCA), Asystent monitorowania martwego pola (BCA), czy inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC), który wykorzystuje system nawigacji pojazdu do przewidywania zakrętów lub prostych odcinków na autostradach i dostosowuje prędkość w celu zapewnienia płynnej i bezpiecznej jazdy.

Napęd z 48-woltową instalacją hybrydową

Pod maską nowego Hyundaia i20 pracuje układ napędowy z 48-woltową instalacją hybrydową, współpracujący z silnikiem 1.0 T-GDi – dostępny w wersjach mocy 100 KM lub 120 KM. 48-woltowy układ przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla.

Turbodoładowany silnik współpracuje z siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnią (7DCT) lub sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (iMT), zapewniając płynną i dynamiczną jazdę. Po zwolnieniu pedału przyspieszenia iMT może odłączyć silnik od skrzyni biegów, skutecznie oszczędzając paliwo, umożliwiając pojazdowi przejście w tryb żeglowania.

Odmłodzony Hyundai i20 nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży. Rozpoczęcie produkcji tego samochodu planowane jest w trzecim kwartał 2023 roku w zakładzie produkcyjnym Hyundaia w Izmit, w Turcji. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Właściciel BMW nie o takich zdjęciach w rzepaku marzył
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.