W czasach, gdy większość producentów samochodów nie szczędzi środków na samochody elektryczne Czesi szykują nową generację aut z silnikami spalinowymi. To nie pomyłka! Będą zatem nowe Skody z silnikami benzynowymi, diesla i napędami hybrydowymi. Nie zabraknie także aż sześciu nowych aut elektrycznych z logo Skody. To z pewnością niezła rewolucja, czy revoluce jak mawiają Czesi. Hiszpanie mają czego zazdrościć. U Seata niestety panuje cisza nie licząc przygotowań fabryki w Martorell, która rozpocznie m.in. produkcję aut dla Skody.
Klaus Zellmer, nowy szef Škoda Auto nie kryje ambitnych planów — Dzięki sześciu nowym, całkowicie elektrycznym modelom we wszystkich segmentach do 2026 roku, Škoda Auto jeszcze szybciej zmierza w kierunku zrównoważonej, elektrycznej mobilności. Wraz z naszymi nowymi i wysoce wydajnymi modelami z napędem konwencjonalnym i hybrydowym, oferujemy to, co najlepsze z obu światów — zaspokajając potrzeby naszych obecnych i nowych klientów na całym świecie w czasie e-mobilnej transformacji -.
W Czechach nie zapomniano, że motoryzacyjny świat nie kończy się tylko na elektromobilności. Stąd spalinowe premiery, które nie są już tak oczywiste jak jeszcze w poprzedniej dekadzie. Znamienne, że Skoda wciąż inwestuje w rozwój silników spalinowych. W przeciwieństwie do konkurencji m.in. z Francji Czesi tak łatwo nie rezygnują z diesla. Wciąż zatem będzie można kupić nie tylko wysokoprężnego dużego SUVa jak Kodiaq, ale także Superba. Oba modele wzbogacą gamę Skody jeszcze w tym roku.
Spalinowe premiery trudno przecenić zważywszy na to, że Skoda przejęła w Grupie Volkswagena odpowiedzialność za rozwój pełnej gamy silników EA211. Na rynku znane są nie tylko jako TSI (1.0, 1,2 i 1,4) czy hybrydy Grupy Volkswagena, ale także trzycylindrowe MPI (1.0 l). W Mlada Boleslav będą pracować nie tylko nad rozwojem motorów EA211 na rynek europejski, ale także wersji dla Afryki, Chin, Indii czy rynków Ameryki Południowej.
Na dodatek nowa generacja Superba i Kodiaqa trafi na rynek z najnowocześniejszymi motorami benzynowymi, wysokoprężnymi oraz napędami hybrydowymi plug-in drugiej generacji. A to jeszcze nie koniec. Zerknijcie do wnętrza konceptu Vision 7S. Widoczna konsola z dużym ekranem dotykowym i tradycyjnymi pokrętłami poniżej trafi do wielu modeli nowej generacji. Koniec z narzekaniem na kontrowersyjny panel z sensorami? Wreszcie. Materiał powstał podczas wyjazdu sfinansowanego przez Skoda Polska Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. . Więcej wiadomości na temat motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl