W czasach, gdy większość producentów samochodów nie szczędzi środków na samochody elektryczne Czesi szykują nową generację aut z silnikami spalinowymi. To nie pomyłka! Będą zatem nowe Skody z silnikami benzynowymi, diesla i napędami hybrydowymi. Nie zabraknie także aż sześciu nowych aut elektrycznych z logo Skody. To z pewnością niezła rewolucja, czy revoluce jak mawiają Czesi. Hiszpanie mają czego zazdrościć. U Seata niestety panuje cisza nie licząc przygotowań fabryki w Martorell, która rozpocznie m.in. produkcję aut dla Skody.
Klaus Zellmer, nowy szef Škoda Auto nie kryje ambitnych planów — Dzięki sześciu nowym, całkowicie elektrycznym modelom we wszystkich segmentach do 2026 roku, Škoda Auto jeszcze szybciej zmierza w kierunku zrównoważonej, elektrycznej mobilności. Wraz z naszymi nowymi i wysoce wydajnymi modelami z napędem konwencjonalnym i hybrydowym, oferujemy to, co najlepsze z obu światów — zaspokajając potrzeby naszych obecnych i nowych klientów na całym świecie w czasie e-mobilnej transformacji -.
W Czechach nie zapomniano, że motoryzacyjny świat nie kończy się tylko na elektromobilności. Stąd spalinowe premiery, które nie są już tak oczywiste jak jeszcze w poprzedniej dekadzie. Znamienne, że Skoda wciąż inwestuje w rozwój silników spalinowych. W przeciwieństwie do konkurencji m.in. z Francji Czesi tak łatwo nie rezygnują z diesla. Wciąż zatem będzie można kupić nie tylko wysokoprężnego dużego SUVa jak Kodiaq, ale także Superba. Oba modele wzbogacą gamę Skody jeszcze w tym roku.
Skoda zapowiada nowości fot. Tomasz Okurowski
Skoda zapowiada nowości fot. Tomasz Okurowski
Skoda zapowiada nowości fot. Tomasz Okurowski
Skoda zapowiada nowości fot. Tomasz Okurowski
Skoda zapowiada nowości fot. Tomasz Okurowski
Skoda zapowiada nowości fot. Tomasz Okurowski
Skoda zapowiada nowości fot. Tomasz Okurowski
Spalinowe premiery trudno przecenić zważywszy na to, że Skoda przejęła w Grupie Volkswagena odpowiedzialność za rozwój pełnej gamy silników EA211. Na rynku znane są nie tylko jako TSI (1.0, 1,2 i 1,4) czy hybrydy Grupy Volkswagena, ale także trzycylindrowe MPI (1.0 l). W Mlada Boleslav będą pracować nie tylko nad rozwojem motorów EA211 na rynek europejski, ale także wersji dla Afryki, Chin, Indii czy rynków Ameryki Południowej.
Skoda będzie odpowiadać za rozwój silników spalinowych fot. Tomasz Okurowski
Skoda będzie odpowiadać za rozwój silników spalinowych fot. Tomasz Okurowski
Na dodatek nowa generacja Superba i Kodiaqa trafi na rynek z najnowocześniejszymi motorami benzynowymi, wysokoprężnymi oraz napędami hybrydowymi plug-in drugiej generacji. A to jeszcze nie koniec. Zerknijcie do wnętrza konceptu Vision 7S. Widoczna konsola z dużym ekranem dotykowym i tradycyjnymi pokrętłami poniżej trafi do wielu modeli nowej generacji. Koniec z narzekaniem na kontrowersyjny panel z sensorami? Wreszcie. Materiał powstał podczas wyjazdu sfinansowanego przez Skoda Polska Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. . Więcej wiadomości na temat motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl