Nie tylko Porsche ma problem. Elon Musk podbija Europę

Za naszą wschodnią granicą rynek konsekwentnie przejmują chińscy producenci aut. Za naszą zachodnią granicą coraz mocniej rozpycha się zaś producent z Ameryki. Tesla już wyprzedziła wiele znanych firm nie tylko z Japonii, ale i Europy. Elektryfikacja nastąpi szybciej niż myślimy?

Mamy problem – tak krótką i wymowną wiadomość do centrali mogą już wysyłać przedstawiciele wielu renomowanych marek samochodów w Europie. Okazuje się, że tak lekceważony przez lata producent jak Tesla systematycznie zwiększa sprzedaż samochodów elektrycznych i wyprzedza w rankingu coraz więcej firm. I konsekwentnie obniża ceny. Zadziwiająco mocno.

Zobacz wideo Elon Musk

Kto ma szczególne powody do zmartwienia? Wystarczy zerknąć do poniższego zestawienia.

Marki, które odnotowały niższą niż Tesla sprzedaż w Europie (kraje UE) w pierwszym kwartale 2023 r.

  1. Tesla – 68,6 tys. aut
  2. Seat - 57,9 tys. aut
  3. Nissan – 54,7 tys. aut
  4. Volvo – 53,8 tys. aut
  5. Mazda – 40,7 tys. aut
  6. Suzuki – 36,3 tys. aut
  7. Cupra – 32,7 tys. aut
  8. MINI – 31,9 tys. aut
  9. Jeep – 30,3 tys. aut
  10. Porsche 19,4 tys. aut
  11. Land Rover – 14,3 tys. aut
  12. DS – 12,7 tys. aut
  13. Alfa Romeo – 11,8 tys. aut
  14. Lexus – 8,5 tys. aut
  15. Mitsubishi – 8,2 tys. aut
  16. Honda – 7,4 tys. aut

Kto zaś powinien czuć się zagrożony? Przy obecnym tempie wzrostu (88 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2022 r.) może wkrótce wyprzedzić nie tylko większość marek francuskich, ale także Fiata, Forda, Hyundai, KIA czy Opla. Na tym nie koniec.

Jeszcze więcej powodów do zmartwienia mają menedżerowie wielu marek po uwzględnieniu wyników z Wielkiej Brytanii i krajów EFTA (Islandia, Liechtenstein, Norwegia i Szwajcaria). Okazuje się, że Tesla z wynikiem 93,7 tys. aut może wkrótce wyprzedzić Citroena (102,9 tys. aut) czy Fiata (103,3 tys.). Wbrew pozorom Amerykanie mają na to spore szanse szczególnie po ostatnich obniżkach cen w kwietniu. Wiele wskazuje przy tym, że to jeszcze nie koniec zmian cenników. Otwartą kwestią pozostaje tylko, czy Tesla zdoła zrealizować wszystkie zamówienia. A to nie jest takie oczywiste. 

A komu najlepiej wiedzie się na europejskim rynku? Na podium mocno trzyma się Volkswagen z dużą przewagą nad konkurencją z Japonii i Francji. 

TOP 10 najchętniej wybieranych marek samochodów w Europie (kraje UE) w pierwszym kwartale 2023 r.

  1. Volkswagen – 283,2 tys. aut
  2. Toyota – 184,2 tys. aut
  3. Peugeot – 162,1 tys. aut
  4. Renault – 148,4 tys. aut
  5. Mercedes – 147,7 tys. aut
  6. Skoda – 145,3 tys. aut
  7. Audi – 140,9 tys. aut
  8. Dacia - 136,8 tys. aut
  9. BMW – 133 tys. aut
  10. KIA – 113 tys. aut
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.