Honda Civic Type R odzyskuje rekord okrążenia toru Nurburgring dla aut z FWD

Honda Civic Type R jedenastej generacji podbiła tor Nurburgring. Japoński hot-hatch ustanowił nowy rekord w kategorii aut przednionapędowych, osiągając na pętli wydłużonej w 2019 roku czas okrążenia 7 min 44:881 s.

Wprowadzona na rynek na początku 2023 roku nowa Honda Civic Type R zdobywa kolejne nagrody i odnosi sukcesy. Najnowszym jest pobicie rekordu modeli seryjnych napędzanych na przednią oś (FWD) i uzyskanie najszybszego czasu przejazdu niezwykle trudnej Północnej Pętli toru Nurburgring, liczącej 20,8 km.

24 marca 2023 roku Civic Type R ukończył w 7 minut 44:881 sekund pętlę niemieckiego toru nazywaną "Zielonym Piekłem", zdobywając tytuł najszybszego samochodu z przednim napędem. Czas ten został ustanowiony na zmienionym, dłuższym układzie toru, liczącym obecnie 20,8 km, wprowadzonym przez kierownictwo toru w 2019 roku. Poprzedni rekord należał do Renault Megane RS Trophy-R (czas 7:45.39).

 

Do bicia rekordu wykorzystano Type R w wersji S, która jest lżejszym, bardziej drapieżnym i bardziej zorientowanym na osiągi wariantem najnowszego modelu. Type R S, dostępny w salonach wyłącznie w kolorze Championship White, został pod okiem inżynierów Hondy poddany programowi podnoszenia wydajności, w ramach którego usunięto system nawigacji i klimatyzację, zmniejszając masę pojazdu. Czas okrążenia został ustanowiony przy użyciu opon Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect.

Silnik 2.0 Turbo o mocy 329 KM i 420 Nm

Hondę Civic Type R napędza 2-litrowy silnik czterocylindrowy K20C1 z turbodoładowaniem, który w najnowszej wersji generuje moc maksymalną 329 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z udoskonaloną sześciobiegową manualną skrzynią biegów, dzięki czemu przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Do osiągnięcia rekordowego czasu przyczyniła się również nowa, bardziej smukła sylwetka nadwozia Civica Type R i zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne, takie jak dopracowanie kąta nachylenia wysoko położonego tylnego spojlera oraz elementy aerodynamiki pod podłogą, generujące niezbędną siłę docisku.

Ponadto dłuższy o 35 mm rozstaw osi w porównaniu z poprzednią generacją Type R, wielowahaczowe zawieszenie tylne oraz znacznie szerszy rozstaw kół zapewniają lepszą stabilność na zakrętach, w porównaniu z poprzednikiem – którą udało się dopracować podczas wielu testów na odcinkach autostradowych oraz na torze Nurburgring. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta. Więcej wiadomości na temat motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Honda Civic Type R z rekordem okrążenia toru Nurburgring dla aut z FWDHonda Civic Type R z rekordem okrążenia toru Nurburgring dla aut z FWD Fot. Honda

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.