Lamborghini Revuelto po raz pierwszy przyłapane na drodze. Czegoś tu brakuje... [WIDEO]

Lamborghini Revuelto to następca flagowego modelu Aventador. Włosi właśnie rozpoczynają wzmożone testy drogowe, a auto zostało przyłapane przez reporterów. Fanów supermarki może zdziwić dźwięk Revuelto. Precyzyjnie - jego brak.

Jak to? Flagowe Lamborghini bez oszałamiającego dźwięku wydechu? Dokładnie tak. Nowy flagowy model z Sant'Agata Bolognese to hybryda ładowana z gniazdka i dokładnie jak popularne modele, które widujemy na polskich drogach potrafi poruszać się w trybie bezemisyjnym na samych silnikach elektrycznych. Właśnie w trybie EV prototyp wyjechał na drogowe testy z fabryki marki. Tam czekały na niego kamery gotowe uwiecznić najnowszy model. Na nagraniu widać także kilka innych projektów Lamborghini:

 

Lamborghini Revuelto - najważniejsze informacje

Lamborghini Revuelto ma godnie zastąpić Aventadora, ale w nowych, zielonych czasach nawet Włosi musieli pójść na pewne ustępstwa. Revuelto jest hybrydą plug-in z benzynową jednostkę V12 zamontowaną centralnie. Za napęd odpowiada 12-cylindrowy silnik wolnossący o pojemności 6.5 l, który jest wspomagany trzema jednostkami elektrycznymi.

Jeden silnik elektryczny o mocy 150 KM jest zintegrowany z nową dwusprzęgłową, ośmiobiegową skrzynią biegów umieszczoną poprzecznie za silnikiem. W tunelu transmisyjnym znajduje się dodatkowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 3,8 kWh, który zasila silniki elektryczne, zwiększające moc przy niskich prędkościach obrotach, a także umożliwiające jazdę bez silnika spalinowego. Kolejne dwie jednostki elektryczne są zamontowane z przodu i napędzają samochód (również na biegu wstecznym).

Lamborghini Revuelto - osiągi

Jednostka V12 generuje moc 825 KM przy 9250 obr./min. Moc całego układu napędowego Lamborghini Revuelto wynosi 1015 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,5 sekundy, a osiągnięcie 200 km/h zajmuje mniej niż siedem sekund. Prędkość maksymalna to aż 350 km/h. Te oszałamiające wartości uzyskano dzięki wprowadzeniu elektrycznego wektorowania momentu obrotowego oraz napędu na cztery koła dostępnego również w trybie w pełni elektrycznym.

Wraz z innowacyjnym układem napędowym debiutują trzy nowe, dedykowane tryby jazdy, m.in.: Recharge, Hybrid i Performance, które można łączyć z trybami Citta (City), Strada, Sport i Corsa, wybieranymi za pomocą dwóch tarcz umieszczonych na kierownicy. W sumie Revuelto wyposażono w 13 dynamicznych ustawień, które podkreślają różne osobowości i potencjał modelu.

Więcej o: