Trasa S3 do Świnoujścia będzie gotowa, ale dopiero za rok. To fragment paneuropejskiego korytarza E65

Droga ekspresowa S3 będzie częścią jednej z ważniejszych tras przechodzących przez Europę. Międzynarodowy szlak E65 prowadzi z Grecji aż do Szwecji. Fragment S3 z Troszyna do Świnoujścia zostanie otwarty najwcześniej w 2024 r.

Plan paneuropejskiego korytarza E65 jest bardzo ambitny. Drogi ekspresowe i przeprawy promowe mają połączyć kreteńskie miasto Chania ze szwedzkim Malmo. Aby to było możliwe, Polska musi ukończyć swój odcinek trasy E65, który znamy pod nazwą S3. Droga ekspresowa S3 prowadzi z południa na północ Polski, od przejścia granicznego z Czechami w Lubawce do Świnoujścia.

Zobacz wideo

Więcej wiadomości na temat budowy dróg w Polsce znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Dwa odcinki: Dargobądz-Troszyn (16 km) oraz Świnoujście-Dargobądz (17 km) są ostatnimi fragmentami trasy S3 w województwie zachodniopomorskim, które wymagają ukończenia. Nie nastąpi to jednak przed 2024 rokiem.

Kiedy budowa ostatniego 33-kilometrowego odcinka drogi Troszyn-Świnoujście zostanie ukończona, ułatwi nie tylko przejechanie Europy oraz Polski z południa na północ, ale dodatkowo usprawni ruch w woj. zachodniopomorskim i dojazd do Świnoujścia oraz Międzyzdrojów.

W ramach inwestycji realizowanej przez firmy Polaqua (odc. Świnoujście-Dargobądz), Polbud Pomorze z partnerami PRD Nowogard i INTOP (odc. Dargobądz-Troszyn) powstanie też sześć węzłów drogowych, dwa miejsca obsługi podróżnych (tzw. MOP), przejścia i przepusty dla zwierząt oraz obwód utrzymania drogi przy węźle Wolin Wschód.

 

Polska część paneuropejskiego korytarza E65 ma być ukończona w połowie 2024 roku

Prace nad zachodniopomorskim fragmentem S3 zaczęły się ponad rok temu, a na odcinku Troszyn-Świnoujście ruszyły na początku 2023 roku. Ich zaawansowanie przekroczyło już 35 proc. Fragment nowej drogi S3 powstaje w wielu miejscach w przebiegu obecnej drogi DK3. Wiąże się to z koniecznością wprowadzania tymczasowych organizacji ruchu, zwężeń dróg, dodatkowych ograniczeń prędkości i innych utrudnień dla kierowców. Dlatego GDDKiA prosi o zachowanie szczególnej ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie tymczasowe.

Żeby było dobrze, najpierw musi być źle. Na moment, w którym jazda zachodniopomorskim odcinkiem S3 będzie komfortowa, kierowcy muszą poczekać co najmniej do połowy przyszłego roku. Niedawno na odcinku Dargobądz-Troszyn została wykonana podbudowa bitumiczna na łącznicach przyszłego węzła drogowego. Wykonawca prowadzi też inne roboty drogowe oraz prace mostowe. Docelowo trasa ekspresowa S3 przebiegająca przez Polskę osiągnie długość niemal 520 km.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.