Kto narzeka na serwis? Kierowcy aut elektrycznych oraz marek premium

Jaki samochód taki serwis. Okazuje się, że użytkownicy samochodów elektrycznych chętniej wystawiają gorsze noty za jakość serwisu niż kierowcy aut spalinowych. Na tym nie koniec. Po raz pierwszy od niemal 30 lat odnotowano spadek zadowolenia klientów w Ameryce. Szczególnie oberwało się markom premium.

Amerykanie lubują się w badaniach satysfakcji klientów. Prawdziwym specjalistą jest JD Power, który od wielu lat sprawdza opinie konsumentów. Badana jest m.in. jakość nowych i używanych pojazdów, usterkowość czy satysfakcja z użytkowania. Pod lupę badaczy regularnie trafiają także autoryzowane stacje serwisowe i jakość ich usług. Pora zatem na najnowsze badanie, którego wyniki są dość zaskakujące.

Zobacz wideo Elektryczne coupe

Okazuje się, że po raz pierwszy od niemal 30 lat odnotowano spadek wskaźnika satysfakcji. Znamienne, że najwięcej powodów do krytyki zebrał serwis samochodów elektrycznych. Średnia ocen od kierowców aut na prąd jest aż o 42 punkty (w 1000-punktowej skali) niższa od noty wystawionej przez kierujących samochodami spalinowymi. Na tym nie koniec.

W premium mają gorzej

Użytkownicy aut elektrycznych mają na co narzekać. Wiedzę i fachowość mechaników i doradców serwisowych ocenili niżej (8 punktów w 10-stopniowej skali) niż w przypadku spalinowych (8,59 pkt). Narzekano także na usterkowość (częste akcje naprawcze), dłuższy czas oczekiwania na naprawę czy kontakt z serwisem.

Serwis Forda również dla starszych samochodów
Serwis Forda również dla starszych samochodów Ford

W badaniu satysfakcji dostało się także markom premium. Z raportu JD Power wynika iż średni czas oczekiwania na naprawę auta premium wynosi 5,6 dnia. W przypadku marek masowych kierowcy czekają zaś wyraźnie krócej (średnia to 4,8 dnia).

Nie zabrakło rankingu marek. W segmencie premium wciąż najwyżej oceniane są serwisy Lexusa i Porsche. Na kolejnych miejscach znalazły się Cadillac i Inifiniti. Ostatnie miejsca okupują zaś Jaguar, Lincoln, Land Rover i Genesis. Kiepskie noty stacji serwisowych koreańskiej marki są dość zaskakujące, gdyż w rankingach satysfkacji użytkowników samochody zbierają bardzo wysokie oceny.

Jakość serwisu - marki premium (maksymalna nota - 1000 punktów)

  • Lexus - 900
  • Porsche 880
  • Cadillac - 879
  • Infiniti - 878
  • Acura - 869
  • BMW - 868
  • Średnia dla segmentu - 864
  • Alfa Romeo - 860
  • Volvo - 851
  • Audi - 848
  • Mercedes - 847
  • Jaguar - 839
  • Lincoln - 835
  • Land Rover - 824
  • Genesis - 819

Na rynku marek z tzw. segmentu masowego także przewodzą Japończycy. Zadziwiające, że nie jest to jednak Toyota a Mitsubishi i Mazda. Kiepskie noty za serwis znów wystawiono Koreańczykom (Hyundai) i marce koncernu Stellantis, czyli Chryslerowi.

Jakość serwisu - marki popularne (maksymalna nota - 1000 punktów)

  • Mitsubishi - 884
  • Mazda - 870
  • Buick - 867
  • Subaru - 862
  • MINI - 854
  • Chevrolet - 853
  • GMC - 853
  • Nissan - 851
  • Honda - 850
  • Toyota - 842
  • Średnia dla segmentu - 842
  • Volkswagen - 836
  • KIA - 835
  • Ford - 832
  • Dodge - 830
  • RAM - 823
  • Jeep - 821
  • Hyundai - 817
  • Chrysler - 803
Więcej o: