Toyota Corolla Cross z nowym napędem. SUV dostał hybrydę 1.8 i teraz jest tańszy

Toyota Corolla Cross otrzymuje nowy hybrydowy układ oparty na silniku 1.8 o łącznej mocy 140 KM. Ceny samochodu zostały ustalone przez importera, a jego przedsprzedaż rozpocznie się w polskich salonach w marcu 2023 roku.

Toyota Corolla Cross zadebiutowała na polskim rynku w listopadzie 2022 roku. Do tej pory klienci zamówili ponad 5000 egzemplarzy aut napędzanych hybrydowym silnikiem 2.0 o mocy 197 KM. Wersja ta występuje w konfiguracji z przednim napędem FWD oraz na wszystkie koła AWD-i.

Teraz w Corolli Cross będzie można zamówić piątą generację hybrydy 1.8. System odzyskiwania energii z hamowania oraz częstszego korzystania z bezemisyjnego trybu elektrycznego jest jeszcze bardziej wydajny. SUV wyposażony w 140-konny silnik przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy, a średnia emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP wynosi od 113-114 g/km.

W modelu z silnikiem 1.8 Hybrid główną różnicą w konstrukcji względem mocniejszej wersji 2.0 Hybrid, jest tylne zawieszenie z belką skrętną o dużej sztywności zamiast zawieszenia wielowahaczowego. Ta różnica wpływa na bardziej przestronny bagażnik, który zmieści 473 litry ładunku (o 37 litrów więcej). Nie zmieniło się natomiast przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona.

Toyota Corolla Cross - ceny w Polsce

Toyota Corolla Cross oferowana jest wersjach Comfort, Style i Executive. Podstawowy Comfort z napędem hybrydowym 1.8 kosztuje od 143 900 zł. Z mocniejszym układem Hybrid Dynamic Force 2.0 napędzającym przednią oś cena auta wynosi od 152 900 zł, zaś z napędem na cztery koła AWD-i od 162 900 zł.

Wersja Style z napędem Hybrid 1.8 zaczynają się od 156 900 zł, zaś z napędem Hybrid Dynamic Force 2.0 od 165 900 zł dla konfiguracji FWD i od 175 900 zł z napędem AWD-i.

Najwyższa wersja wyposażenia Executive jest łączona z silnikiem 2.0 Hybrid i występuje z napędem FWD oraz AWD-i. To jedyna wersja tego modelu, dostępna za dopłatą w dwukolorowych kompozycjach nadwozia z czarnym dachem. Executive z hybrydą 2.0 FWD kosztuje od 183 900 zł, natomiast z układem AWD-i od 193 900 zł.

Toyota Corolla CrossToyota Corolla Cross fot. Filip Trusz

Bogate wyposażenie standardowe

Auto w standardzie oferuje bogate wyposażenie, w tym nowoczesne technologie multimediów, łączności i bezpieczeństwa. Najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect z ekranem dotykowym HD o przekątnej 10,5" ma nowy szybki procesor oraz bezprzewodowe połączenie z telefonem przez Apple CarPlay i przewodowe z Android Auto. System multimedialny został rozbudowany o nawigację online z informacjami o ruchu drogowym, inteligentnego asystenta głosowego oraz aktualizacje przez internet. Na tablicy rozdzielczej auto otrzymało Digital Cockpit – cyfrowe zegary na ekranie 12,3", dające duże możliwości indywidualnych ustawień.

Kierowca ma do dyspozycji także funkcje zdalne dostępne przez aplikację MyT na telefonie. Aplikacja zapewnia stały dostęp do informacji o samochodzie, takich jak analiza jazdy, wskazówki dotyczące efektywnego korzystania z napędu hybrydowego czy lokalizacja samochodu. MyT umożliwia korzystanie także z pakietu Toyota Smart Connect, który zawiera funkcje zdalnego blokowania i odblokowywania drzwi oraz zdalnego włączania klimatyzacji.

Corolla Cross jest wyposażona standardowo w zestaw systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE. Zawiera najnowszą, trzecią generację Toyota Safety Sense (TSS) z aktualizacjami online oraz inne systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania. T-MATE sprawia, że prowadzenie auta jest łatwiejsze i bezpieczniejsze, a przy tym chroni wszystkich pasażerów pojazdu oraz innych użytkowników dróg.

W wersji Comfort T-MATE zawiera układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia, układ detekcji nadjeżdżających pojazdów i motocykli, system ostrzegania o pojazdach włączających się do ruchu, system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach, układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS), inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcja? powrotu na właściwy tor jazdy (SC), asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA), automatyczne światła drogowe (AHB), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) i system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall).

Podstawowa wersja crossovera ma także 17-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie składane, podgrzewane lusterka, światła główne i przeciwmgielne LED, halogenowe światła do jazdy dziennej, a we wnętrzu dwustrefową klimatyzację automatyczną i nawiewy w drugim rzędzie siedzeń, kamerę cofania, podłokietniki w obu rzędach siedzeń, i elektrycznie regulowane podparcie odcinka lędźwiowego fotela kierowcy.

Więcej ciekawych wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Zobacz wideo Recenzujemy Toyotę Corollę w wersji kombi
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.