Kolejne 33 km. S12 zapełni ważną lukę na mapie i w końcu coś zaczęło się dziać

Droga ekspresowa S12 powoli przestaje być tylko kolorowymi liniami na mapie planów na "najbliższe lata". Zaczynają pojawiać się konkrety i daty.

Droga S12 w większości znajduje się w planach i wielu kierowców może jej w ogóle nie kojarzyć. Z planowanych 315 km do jazdy oddano dopiero około 95 km w województwie lubelskim. Docelowo S12 połączy A1 w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego z granicą z Ukrainą w Dorohusku. Będzie biegła przez trzy województwa: łódzkie, mazowieckie i lubelskie.

Z większych miast S12 połączy ze sobą wspomniany Piotrków Trybunalski z Radomiem, Lublinem i Chełmem.

Zobacz wideo Dlaczego Orlen nie zrezygnował z importu ropy z Rosji?

Nowy odcinek S12 ma mieć 33 km

Wybraliśmy najkorzystniejsze oferty w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S12 o łącznej długości ok. 33 km. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, planujemy podpisać umowy z wykonawcą w II kwartale tego roku

- chwali się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w najnowszym komunikacie. To kolejny z optymistycznych komunikatów Dyrekcji w ostatnich tygodniach dotyczący budowy S12. Na tę drogę czeka wielu polskich kierowców, cieszy więc, że w końcu zaczęło się coś dziać.

S12 Piaski - Dorohusk podzielone na dwa odcinki

GDDKiA mówi o dwóch odcinkach:

  • między Piaskami a Dorohuczą (9,8 km)
  • Chełmem a Dorohuskiem (ok. 23 km).

Przetargi na wyłonienie wykonawców ogłoszono jesienią ubiegłego roku. Poznaliśmy już najkorzystniejsze oferty. W obu przypadkach to propozycje Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor. Krótszy odcinek ma kosztować 358 milionów złotych, a dłuższy - miliard złotych.

Odcinek Piaski - Dorohucza (o długości 9,8 km), zaczynać będzie się na istniejącym węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany w ramach planowanej budowy drogi S17 Piaski - Łopiennik. Nowa droga początkowo przebiegać będzie po północnej stronie obecnej drogi krajowej nr 12, następnie przetnie ją i od południa ominie Biskupice. Koniec odcinka planowany jest na wysokości Pełczyna.

Jeśli chodzi o Chełm - Dorohusk początek odcinka zaplanowano w miejscowości Srebrzyszcze, gdzie „ekspresówka" przetnie istniejącą drogę krajową nr 12. Dalej trasa S12 przebiegać będzie po południowej stronie DK12. Ominie m.in. rezerwat przyrody Roskosz oraz miejscowość Pławanice. Za Teosinem, gdzie planowana jest budowa Miejsc Obsługi Podróżnych, przekroczy linię kolejową nr 7 relacji Warszawa - Dorohusk. Powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Planowanych jest 16 wiaduktów, 59 przejść dla zwierząt oraz węzeł drogowy Dorohusk.

S12 - co jeszcze się dzieje na (planowanej) budowie?

Dla obwodnicy Chełma o długości ok. 13,6 km Lubelski Urząd Wojewódzki prowadzi obecnie postępowanie dotyczące wydania decyzji ZRID. Uzyskanie tej decyzji umożliwi wykonawcy rozpoczęcie robót w terenie.

Trwa też przetarg na wyłonienie wykonawcy S12 na odcinku z Dorohuczy do Chełma.

Węzeł Piaski Wschód S12/S17Węzeł Piaski Wschód S12/S17 fot. GDDKiA

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.